BUX 43,662.95
-1.10%
BUMIX 3,808.63
+0.43%
CETOP20 1,884.01
+0.01%
OTP 9,358
-1.70%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-0.29%
0.00%
ZWACK 17,500
+1.16%
0.00%
ANY 1,565
-0.95%
RABA 1,120
+1.82%
0.00%
+0.78%
0.00%
+1.43%
-1.17%
-6.53%
+0.90%
0.00%
+0.43%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,886
-2.30%
+0.39%
ALTEO 2,950
+3.51%
0.00%
+0.22%
0.00%
-5.08%
+0.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
-0.44%
+0.51%
+0.43%
-1.21%
-2.86%
+1.93%
+0.92%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Megerősödött a Delta Air Lines

Helycsere történt tavaly az amerikai légitársaságok toplistáján, a Delta ugyanis feljött a második helyre, megelőzve a gyengélkedő Unitedet. Az összehasonlításokhoz használt legelfogadottabb paraméter, a fizető utasok száma és a megtett távolság szorzataként kapott utaskilométer alapján az America őrzi első helyét, a Delta viszont 337,3 millió kilométert teljesített, szűk 1,6 millióval többet a Unitednél. Az utasszám szerinti lista élén is az America–Delta-duó található, ott viszont a legnagyobb helyi diszkonttársaság, a Southwest Airlines megelőzi a Unitedet, aminek az a magyarázata, hogy utóbbi üzemelteti a legtöbb transzatlanti járatot, míg előbbi gépei sűrűbben fordulnak meg az amerikai repülőtereken. Piaci érték alapján azonban a Delta vezet 37 milliárd dollárral, az őt követő Southwest 27 milliárdot ér. A négy nagy együtt az amerikai piac 80 százalékát fedi le.

A világ legforgalmasabb, évi százmillió utast kiszolgáló repülőterének otthont adó Atlantában letelepedett Deltának az előzés legfeljebb presztízsértékű lehet. Többet jelent számára üzletileg az a hatdolláros általános jegyáremelés, amellyel az év vége felé megcsappanó utasforgalom miatt kieső bevételeit pótolja. Csatlakozott hozzá az American, és a múlt héten a United is. A november közepi párizsi terrorakciók miatt kiadott washingtoni figyelmeztetés hatott, jóval kevesebben váltottak jegyet Európába, aminek leginkább az ezen a vonalon legerősebb United látta kárát – írja a Reuters. Az emeléssel gyakorlatilag lezárták az utasokért vívott versenynek az eddigi, árcsökkentéssel jellemzett szakaszát. A nagyoknak az üzemanyagárak csökkenését azért is érvényesíteniük kellett jegyáraikban, hogy megtartsák ügyfeleiket a diszkont-légitársaságokkal folytatott harcban.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek