BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

2019 őszére újúl meg az M3-as metró

Elkészült a 3-as metró infrastrukturális felújításának ütemterve, amely szerint a végső átadási határidő 2019. szeptember 30. – mondta Tarlós István főpolgármester egy pénteki sajtótájékoztatóján. A felszíni pótlóközlekedés kialakítása már idén az első fél évben megkezdődik, az infrastruktúra-fejlesztés első ütemét pedig novemberben vagy decemberben meg kell kezdeni az említett végső határidő tartásához – válaszolta a Világgazdaság kérdésére Tarlós. Elmondta: amennyiben Brüsszel valamilyen okból mégsem adna pénzt (a 125 milliárdos támogatásról szóló uniós döntés még nem született meg), biztos abban, hogy a kormány finanszírozná a fejlesztést. (A főpolgármester azt is elmondta, hogy a 3-as metró felújított szerelvényei már korábban, 2019 nyarán forgalomba állhatnak.

Tarlós azt szeretné, ha az agglomerációba közlekedő autóbuszok megállnának a főváros több pontján azt követően is, hogy az állam visszaveszi a Budapesti Közlekedési Központtól (BKK) Zrt. az agglomerációs járatok üzemeltetését, és egyúttal a budapestiek bérlete ne kerüljön többe. A főváros terveiben szerepel egy budapesti, illetve elővárosi hajózási kapcsolat kiépítése. A hajók 5–20 percenként követnék egymást Budafok–Békásmegyer, illetve Százhalombatta–Nagymaros között. Ezekhez negyven kilométeres átlagos sebességgel közlekedő járművekre lenne szükség, kikötőket, P+R parkolókat kellene létesíteni. Elképzelhető, hogy ebben a Mahartot is be lehetne vonni. A projekt összköltsége egymilliárd forint körül lenne, és ha az unió 85 százalékkal támogatná, akkor Budapestnek saját forrásból 160 millió forintot kellene hozzátennie – mondta Tarlós.

Annak lehetőségét pedig vizsgálják, hogy a csepeli HÉV-et miként lehetne bevonni a villamoshálózatba. Az elképzelések szerint a csepeli villamosok vonalát összekapcsolnák az 1-essel, illetve a 4-es és a 6-os villamos közül az egyik nem a jelenlegi iránya menne tovább Budára, hanem ráfordulna a csepeli vonalra.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.