Cégvilág

Egy időre Land Rover Defender nélkül maradunk

Múlt pénteken, azaz 2016. január 29-én legördült az utolsó Land Rover Defender a solihulli gyár szalagjáról, pár hónapig most sehol nem gyártanak ilyen néven terepjárót. Nem ez az első eset, és valószínűleg nem is az utolsó, hogy búcsúzunk attól a terepjárótól, amely 1990 óta Land Rover Defender névre hallgat, és amit a központi brit gyár mellett Belgiumban, Dél-Afrikában, Ausztráliában, Spanyolországban, a malajziai Kulim városában készítették. Ha lehet hinni a híreknek, a márkát birtokló Tata Motors nem hagyja veszi az 1948 óta piacon lévő típust, hanem egy ázsiai gyárba telepíti át a szerszámokat, és azokon a piacokon tovább forgalmazza a terepjárót, ahol még megfelel az előírásoknak. Most azonban a búcsúról van szó, 68 év után állnak le a Land Rover nevet megteremtő jármű gyártásával, a pénteki ünnepélyre 700 korábbi és jelenlegi munkást is meghívtak, és természetesen az első prototípus is jelen volt, amikor a zöld színű Defender 90 Heritage Soft Top legördült a szalagról. Noha új autókat nem készítenek már itt – a gyártósort leszerelik –, a szalag helyén korábban gyártott autókat építenek majd újjá a Heritage Restoration Programme keretében.

Tizenkét alkalmazott foglalkozik majd a terepjárók felújításával, közülük tízen eddig is a szalagon dolgoztak, összesen 172 év tapasztalatuk van a Defenderrel kapcsolatban. A gyártás befejezésével megszüntetik azt az egy évvel ezelőtt felépített installációt, amelyen az 1948-as szerelőszalagot nézhették meg az érdeklődők, mostantól ezt a túrát egy weboldalon lehet bejárni. Két olyan alkatrész van, amely 1948 és 2015 között változatlan maradt, a tetőpatentok és egy tartórúd az alvázon. Európába 2018-ban tér majd vissza a Defender, a Jaguar/Land Rover Szlovákiában most épülő üzemében készítik majd az új, önhordó karosszériás szabadidő-autót.

defender autó
Kapcsolódó cikkek