Megkezdődött annak a 15 milliárd forintnak a szétosztása, amelyből olyan hazai nagyvállalatokat támogatnak, amelyek növelik a kapacitásukat, modern technológiát alkalmaznak, vagy új munkahelyeket teremtenek, s nem jogosultak hasonló célú uniós támogatásra. A költségvetési pénzre pályázni kellett, a nyerteseket folyamatosan jelentik be. A nagyvállalatok beruházásait támogató programban tavaly 3 milliárd forint volt, abból 14 cég részesült. Ők összesen 8,6 milliárd forint értékű beruházást valósítanak meg, és félezer új munkahelyet hoznak létre. A program szervesen illeszkedik a kormány egyre sűrűbben hangoztatott újraiparosítási stratégiájához.
Az egyik idei nyertes pályázó a Kiskunfélegyházi Malom Kft., amely 480 millió forintos támogatást kapott. A pékipari vállalkozás öt megyében 85 mintabolttal rendelkezik, és 400 partnernek szállítja áruját. A jelenleg is több mint 700 főt foglalkoztató vállalat az új beruházással minimum 90 új munkahelyet tud teremteni. Elsők között kapott 272 millió forintos támogatást – a Videoton Holding Zrt. csoporthoz tartozó – VT Metal Kft. is új, 777 millió forint értékű kapacitásbővítő beruházásához. Közel egymilliárd forint értékű kapacitásbővítő – 30 új munkahelyet teremtő – beruházásához 491,6 millió forintot kapott a csomagolóanyagokat gyártó Pikopack Zrt. A pénzt jelképesen mindenhová Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter „kézbesítette”, hangsúlyozva, hogy segíteni akarják a nemzetgazdaság teljesítményéhez jelentősen hozzájáruló, de az EU-s támogatásoktól eleső tőkehiányos cégeket.
A nagyvállalati kör egyébként ma sincs teljesen elzárva a közösségi forrásoktól, csak éppen más feltételekkel juthat pénzhez, mint 2007–2013 között. Most nagyvállalati termelő beruházás olyan, kis- és középvállalkozásokkal együttműködve végzett tevékenységek esetében támogatható, amelyek a kkv-szektor számára közvetlen előnyöket hoznak. Ilyenek a beszállítói integrátorok, a logisztikai központok, az ipari parkok és a klaszterek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.