BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem lesz zűrzavar a fővárosi közlekedésben

Nem lesz zűrzavar, sőt az utazóközönség semmit sem fog érzékelni abból, hogy az állam visszaveszi a budapesti agglomerációs járatok üzemeltetését – emelte ki Tarlós István pénteki sajtótájékoztatóján. A főpolgármester nem számít arra, hogy az agglomerációs járatok állami átvétele miatt változna azaz összeg, amelyet a kormány ütemezetten a budapesti közösségi közlekedés támogatására szán. (Ez tavaly 24 milliárd forint volt, idén pedig 18 milliárd forint lesz.) Tarlós azért is „erősen küzd”, hogy a főváros legalább minimális kompenzációt kapjon a 65 év felettiek díjmenetes utaztatásáért, ez ugyanis több mint nyolcmilliárd forintjába kerül. Az M3-as metróvonal infrastruktúrája felújításának végső határideje 2019 szeptember 30. – mondta Tarlós, hozzátéve, hogy a szerelvények felújítása hamarabb befejeződik, azok rekonstrukciója már zajlik. Az első két felújított szerelvény már június körül érkezik Budapestre. Az infrastruktúra-fejlesztést uniós forrásból finanszíroznák, ehhez azonban még hiányzik a főváros és a kormány közötti szerződés. „Arra törekszünk, hogy ezt március végén vagy április elején megkössük” – mondta Tarlós, de ahhoz, hogy az unió állja a költségeket, Brüsszelnek is jóvá kell hagynia a projektet. (Ennek tervezett időpontja nem ismert.)

Folyamatos veszélyhelyzetben a magyar buszgyártás

Átfogó buszbeszerzési stratégiát javasol a magyar gyártók érdekében Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének elnöke. Egyelőre lekerült ugyanis a Fővárosi Közgyűlés napirendjéről a BKV buszbeszerzési pályázata, amely lehetővé tette volna legalább 35 (korábban 75) magyar gyártmányú Mabi csuklós autóbusz beszerzését. A múlt héten derült ki az is, hogy az Orangeways Hungary Kft. a Rába S91 típusú midibusz helyett várhatóan török gyártmányú Karsanokkal szolgáltatna. Mindkét érintett magyar autóbusztípust kifejezetten a fővárosi igények szerint fejlesztették, és már többször tesztelték őket a városban, kiváló eredménnyel – tette hozzá Vincze-Pap. A Volán-társaságok utódaiként működő regionális közlekedési központoknak is több száz új buszt kell beszerezniük 2017 elejéig, mégsem jelent meg eddig egyetlen tender sem. Ezért elképzelhető, hogy továbbra is a külföldi gyártók és a használt buszok importjában érdekeltek profitálnak majd. A helyzet miatt gyors közlekedéspolitikai beavatkozást sürget a szövetség. Az elnök szerint eljött az idő, hogy világos, a hazai buszgyártást prioritásként kezelő beszerzési stratégiával segítsék az ágazatot. Kiemeli, hogy a magyar gyártók nem indokolatlan előnyöket, nem irányított közbeszerzéseket akarnak, hanem egyszerűen azt, hogy valós versenyhelyzetben értékesíthessék termékeiket. D. J.


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.