Februárban a tavalyihoz képest 12,3 százalékkal több, összességében 6625 új személyautót értékesítettek, míg 2016 első két hónapjában 12 193 új autó talált gazdára, ami 13,1 százalékos növekedés az előző évihez képest – derül ki a Datahouse adataiból. Februárban az Opel állt a lista élén, a Suzuki és a Skoda követte, az év első két hónapjában pedig a Suzuki került az élre, megelőzve az Opelt és a Skodát. A Suzuki térnyerését jelzi, hogy a napokban újabb Suzuki-szalont nyitottak, immár a hetvenhatodikat az országban. A Suzuki Keszthelyt a Gadácsi Csoport üzemelteti.
A személyautó-piac az első két hónapban az előzetes becslésnél némileg gyorsabb ütemben nőtt – jegyezték meg a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületénél (MGE), azt azonban hozzátették: minden piaci trend alaposabb becsléséhez meg kell várni az év első három-négy hónapjának az eredményeit. Az MGE bízik abban, hogy folytatódik a magánvásárlók gyorsuló visszatérése, és a vállalati gépjárművek cseréje is tovább erősödik.
A kishaszonjármű-piac növekedésének lassulása visszafordult, és az első két hónap után közel 10 százalékos növekedést mutat a piac, ami meghaladja az MGE várakozásait. A piac komolyabb értékelésével itt is érdemes megvárni legalább az első negyedév végét. A nagyhaszonjárműveknél tapasztalt minimális visszaesés sem értékelhető még, itt enyhe piaci növekedést várnak az év folyamán. A motorkerékpárok piaca továbbra is gyenge, de 15 százalék feletti emelkedést mutat február végére. Az MGE reméli, hogy ez nem csak a szokásosnál enyhébb időjárásnak tudható be.
Az új autók eladásánál a használt járművek piaca erősebb. Ennek egyik jele, hogy tovább terjeszkedik a használt autók eladására szakosodott cseh társaság, az AAA Auto, amely tegnap hivatalosan is megnyitotta pécsi telephelyét. A kétszáz autós induló készletet két hónapon belül háromszáz gépkocsira tervezik bővíteni. Az új pécsi telephely 25 főt foglalkoztat. Az AAA Auto 2014-ben tért vissza a magyar piacra, és az elmúlt időben mintegy tízezer autót vásárolt és adott el Magyarországon – nyilatkozta Takács Csaba, az AAA Auto magyarországi countrymenedzsere.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.