Cégvilág

Eladósorba került a Playboy

Hugh Hefner, a Playboy alapítója eladná a cégét, erre utal, hogy megbízta a Moelis & Company befektetési tanácsadót a potenciális vevők felkutatására – írta a The Wall Street Journal. A megfogalmazott cél a megújulási stratégia végrehajtása, a médiabirodalom terjeszkedése, új platformok meghódítása. Előzményként januárban meghirdették a Beverly Hills mellett fekvő a Hefner birtokot, a Playboy Mansiont. Az extraként saját állatkerti engedéllyel rendelkező „örömtanyáért” 200 millió dollárt kértek. Apró szépséghibája az ügynek, hogy a háziúrnak holtig tartó haszonélvezeti jogot kötöttek ki.

Heflerestül azonban nem akadt még vevő a 19 hektáros luxusbirtokra. Érdeklődőből nem volt hiány, de a befektetők többsége tokkal-vonóval vitte volna a Playboy birodalmat. Így kézenfekvő, hogy a Playboy Enterprises-szel együtt kínálják fel a birtokot. Az ikonikus, 1953-ban alapított és számos válságot túlélt férfimagazin és a köré felépített szórakoztatóipari komplexum jelenleg becslések szerint 500 millió dollárt érhet. Legnagyobb bevételi forrását a nyuszis logó használati jogának értékesítése jelenti. A világ egyik legismertebb márkajelzését ruházati és kozmetikai cikkek, italok és ékszerek mellett számos más termék is viseli. A brand hasznosításából származó bevétel 40 százaléka Kínából jön, noha ott a magazint nem is árusítják. A Playboy 35 országban helyi tartalommal jelenik meg, január óta már meztelen nők nélkül. A felnőtt magazin 1975-ben még 5,6 millió példányszámban jelent meg, ma már csak 800 ezret adnak el belőle havonta. 

Hugh Hefner Playboy
Kapcsolódó cikkek