Magára talált a Volkswagen Európában
Az EU 28 tagállamában a tavaly februári 958 ezer után most 1,093 millió személyautó és kishaszonjármű kapott rendszámot, ezzel sorozatban harmincadik hónapban nőtt a kereskedők forgalma. Az első két hónapban eladott 2,19 millió autó tíz százalékos bővülést takar.
Az igazsághoz tartozik, hogy szökőév lévén a vásárlóknak egy nappal több idejük volt kiválasztani az ízlésüknek és pénztárcájuknak megfelelő autót. Lehet, hogy e nélkül a dízelbotrányba keveredett Volkswagennek maradt volna a negatív tartományban, így azonban 4,4 százalékkal, 120 ezerre bővültek eladásai az egy évvel korábbihoz képest.
Botrány ide vagy oda, a VW toronymagasan vezeti az uniós forgalmi statisztikákat, üldözői 70 ezres darabszámnál járnak. A márka piaci részesedése viszont 12,4-ről 11,4 százalékosra mérséklődött az unióban értékesített járművek alapján. A német cég közvetlen versenytársai azonban két számjegyű növekedést értek el. A Ford 19, az Opel/Vauxhall 18,7, míg a Peugeot 14,2 százalékos többlettel zárta a második hónapot.
A luxuskategóriában is kitartott a pezsgés, itt a Mercedes-Benz 22,4 százalékos pluszforgalma számít kiugrónak, de az Audi 17,1 és világpiacon vezető BMW 14,7 százalékos pluszteljesítménye is elismerésre méltó.
Valamennyi nagy európai ország piacán két számjegyű növekedést mértek, a különösen az olaszok 27,3, a spanyolok 12,6 százaléka és a negyedmilliós adatot produkáló németek 12 százalékos bővülése számottevő.
Magyarország 12,3 százalékos pluszban van, februárban 6625 autóra szereltek nálunk rendszámot. Egyedül Hollandia (-15) és Görögország (-35 százalék) nem profitált az autóeladási boomból.


