Hamvadó nyereség a Philip Morrisnál
Kevesebb dohányterméket tudott eladni a Philip Morris International (PMI) az első negyedévben, ennek megfelelően a nyeresége is visszaesett, mégpedig 14,3 százalékkal 1,53 milliárd dollárra. A 98 centes egy részvényre eső nyereség (EPS) csalódást keltett a Wall Streeten, a Zacks Investment Research konszenzusa például 1,11 dolláros EPS-ről szólt. A várakozásoktól 200 millióval maradt el a forgalom, amelynek 6,08 milliárd dolláros értéke 3,3 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbi időszakénál.
Ezt a termékeit csak az Egyesült Államokon kívül forgalmazó dohánygyártó a zsugorodó megrendelésekkel és az árfolyamhatásokkal magyarázza – írja az AP. A PMI 1,4 százalékkal kevesebb cigarettát értékesített, különösen Európában és Ázsiában lanyhult a kereslet termékeik iránt. André Calantzopoulos vezérigazgató ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy a tavalyi első negyedév kimagasló volt, így erős bázishoz kellett mérni a mostani szerényebb mutatókat. A PMI árfolyama az utóbbi 12 hónapban 18 százalékkal erősödött, most viszont 2 százalékot gyengült az amerikai nyitás előtti kereskedésben.


