Magyar nyelvű légiutas-kísérőket is alkalmazni kell majd azokon a nyugat-balkáni járatokon, amelyek koncessziós pályázatát most jelentette meg a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az EU hivatalos lapjában. A nyertesnek legalább heti két retúrjáratot kell üzemeltetnie Budapest és több főváros: Podgorica, Pristina, Szarajevó, Szkopje és Tirana között. Mint korábban megírtuk, a koncessziós időszak négy évre szól. Most az is kiderült, hogy a szolgáltatást végző, minimum 30 férőhelyes, alacsony zajkibocsátású repülők nem lehetnek nyolcévesnél idősebbek. Számít az is, mekkora kompenzációs igényt támaszt a pályázó. Ezeket a járatokat nem lehet gazdaságosan üzemeltetni, de miután a kormány gazdasági, turisztikai szempontból előnyösnek tartja a légi összeköttetéseket ezekkel a városokkal, kész hozzájárulni az üzemeltetéshez is. Szempont még, hogy mennyibe kerülnének a járatindításkor a jegyek (itt valamennyi járatra vonatkozó átlagértéket vesznek figyelembe), s hogy mikor indítanák a szolgáltatást. A foglalási felület és a telefonos ügyfélszolgálat nyelvére vonatkozó vállalás fontos szempont lesz, ahogy a karbantartás lefedettségét (és ebben Budapest szerepét) is külön súlyozzák.