BUX 42,978.09
-1.10%
BUMIX 3,930.18
-0.67%
CETOP20 1,992.73
-1.02%
OTP 10,295
-1.62%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+4.87%
+0.84%
-0.70%
ZWACK 17,450
+2.35%
0.00%
ANY 1,600
0.00%
RABA 1,165
-0.43%
+4.04%
+1.95%
-3.85%
0.00%
OPUS 186.6
-1.69%
-0.41%
-0.37%
0.00%
-3.72%
OTT1 149.2
0.00%
-2.87%
MOL 2,872
+1.06%
DELTA 39.85
+1.92%
ALTEO 2,380
+0.85%
0.00%
-1.98%
EHEP 1,780
+0.56%
-7.64%
+0.13%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.28%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
+0.93%
+0.76%
+0.35%
0.00%
-0.31%
NUTEX 11.65
-6.80%
GOPD 12,000
-5.51%
OXOTH 3,740
+7.78%
0.00%
NAP 1,210
0.00%
0.00%
+8.74%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Kisgépekkel a Balkánra

Magyar nyelvű légiutas-kísérőket is alkalmazni kell majd azokon a nyugat-balkáni járatokon, amelyek koncessziós pályázatát most jelentette meg a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az EU hivatalos lapjában. A nyertesnek legalább heti két retúrjáratot kell üzemeltetnie Budapest és több főváros: Podgorica, Pristina, Szarajevó, Szkopje és Tirana között. Mint korábban megírtuk, a koncessziós időszak négy évre szól. Most az is kiderült, hogy a szolgáltatást végző, minimum 30 férőhelyes, alacsony zajkibocsátású repülők nem lehetnek nyolcévesnél idősebbek. Számít az is, mekkora kompenzációs igényt támaszt a pályázó. Ezeket a járatokat nem lehet gazdaságosan üzemeltetni, de miután a kormány gazdasági, turisztikai szempontból előnyösnek tartja a légi összeköttetéseket ezekkel a városokkal, kész hozzájárulni az üzemeltetéshez is. Szempont még, hogy mennyibe kerülnének a járatindításkor a jegyek (itt valamennyi járatra vonatkozó átlagértéket vesznek figyelembe), s hogy mikor indítanák a szolgáltatást. A foglalási felület és a telefonos ügyfélszolgálat nyelvére vonatkozó vállalás fontos szempont lesz, ahogy a karbantartás lefedettségét (és ebben Budapest szerepét) is külön súlyozzák.

Az ajánlatokat 2016. május 19-én kell beadni, és még a nyáron nyertest hirdethetnek. Piaci szereplők a Wizz Airt tartják a legesélyesebbnek, bár szakértők szerint a diszkont-légitársaság gépei ezeken a viszonylag rövid távokon nem üzemeltethetők gazdaságosan, inkább turbópropelleres gépeket lenne célszerű használni. Az viszont elképzelhető, hogy a nyertes ilyen gépeket üzemeltető alvállalkozót vonna be. Hasonló konstrukcióban a Malév is közlekedtetett így járatokat egyes balkáni útvonalakra. Úgy tudjuk, a Wizz Air mellett az orosz repülőgépgyártó, a Szuhoj is felbukkant a potenciális pályázók között.

Budapestre költözött a Wizz Air

A Wizz Air Hungary Kft. március közepén Budapestre helyezte át vállalati központját. A Wizz Air közel 3200 négyzetméter területet bérel

a Határ út közelében, az Erste Group Immorent Kft. irodakomplexumában.

a Határ út közelében, az Erste Group Immorent Kft. irodakomplexumában. -->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek