BUX 38,644.57
-1.50%
BUMIX 3,853.23
+0.02%
CETOP20 1,945.79
-0.35%
OTP 8,530
-5.33%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.40%
+0.42%
ZWACK 17,450
+0.29%
0.00%
ANY 1,600
-0.62%
RABA 1,145
-1.72%
0.00%
-3.62%
-1.35%
+0.47%
0.00%
-5.14%
-1.90%
0.00%
-0.54%
OTT1 149.2
0.00%
-2.24%
MOL 2,560
+2.24%
+0.77%
ALTEO 2,270
+3.18%
0.00%
+1.87%
EHEP 1,545
-3.13%
0.00%
+0.79%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.35%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.16%
-7.46%
0.00%
+0.96%
NUTEX 10.85
+2.36%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,700
+9.79%
+4.53%
NAP 1,188
-1.49%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Lesz uniós pénz a metróra

Az M3-as metró infrastruktúrájának felújítása kapcsán Pesten járt uniós delegáció részéről nem tapasztalt negatív hozzáállást Tarlós István, aki ezért is furcsállná, ha a város nem kapná meg a brüsszeli támogatást. A főpolgármester pénteki tájékoztatóján lapunk kérdésére kifejtette, hogy eredetileg 125 milliárd forintos uniós támogatásról volt szó, időközben viszont azt kérték a kormánytól, hogy az újpalotai villamosra szánt 25 milliárd forint felét csoportosítsák át az M3-as rekonstrukciójára. Ennek persze az lenne a következménye, hogy az újpalotai villamos nem épülne meg a következő ciklusban – tette hozzá Tarlós, hangsúlyozva: mindaddig nem döntenek a felújításhoz szükséges buszok beszerzéséről, illetve bérléséről, amíg nem látja, melyik konstrukció lenne előnyösebb. A számítások heteken belül elkészülnek. Mindkét konstrukció hitelfelvétellel járna, amihez kormánydöntésre is szükség lesz.

A kormánnyal jól haladnak az agglomerációs közlekedés visszaadásáról szóló tárgyalások – tette hozzá Tarlós, aki az elszámolásig azt szerette volna, hogy a főváros havi egymilliárdot kapjon a közlekedési feladatok ellátására, de végül csak 500 millió forint előleghez jut a város. A technikai átadás után viszont elszámolnak, és a kormány a teljes költséget megtéríti. A város valamennyi, így a csepeli HÉV-et is átadja az államnak – emelte ki a főpolgármester.

Százas nagyságrendű elbocsátás várható a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt.-nél összefüggésben azzal, hogy cég feladatait szűkítik, s a jövőben stratégiaalkotásra, a közlekedésszervezésre koncentráló társasággá alakítják. A BKK létszáma 2014 elején még meghaladta a kétezer főt, idén januárban pedig 1639 fő volt. A tájékoztatón az is kiderült, hogy a város számára rendkívül előnytelen a most hatályba lépett hulladékgazdálkodási törvény, ezért annak módosítását kezdeményezi, és állami támogatásra is igényt tart az önkormányzat.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek