Cégvilág

A termékpalettát színesítették a Kraft Heinznél, nem a szószaikat

A Kraft Heinz profitja 896 millió dollárra ugrott az első negyedévben, ez 38 százalékkal magasabb az egy évvel korábbi adatnál. Az egy részvényre eső profit (EPS) 46 centről 73 centre nőtt, szemben a 62 centes elemzői várakozásokkal. A jövedelmezőség hirtelen javulása a növekvő eladásoknak és a drasztikus költségcsökkentésnek köszönhető – írja a The Wall Street Journal.

A forgalom – az árfolyamhatásokat kiszűrve – 1,1 százalékkal 6,57 milliárd dollárra nőtt. Az élelmiszeripari óriás tavaly júliusban jött létre a Kraft Foods és a H. J. Heinz egyesülésével. Bernardo Hees vezérigazgató szerint ha nem is kitűnő, de mindenképp jónak nevezhető a fúziót követő időszak eredménye. Az amerikai cég, amely a brazil 3G Capital Partners irányítása alatt áll, a vártnál gyorsabban és a reméltnél is nagyobb megtakarítást ért el hatékonyságnövelő intézkedéseivel és a fúziót követő elbocsátásokkal. A kereskedelmi és adminisztrációs költségeket például 12,8 százalékkal tudták csökkenteni. Legnagyobb piacukon, az Egyesült Államokban is trendfordulót ünnepelhettek: az eladások 0,2 százalékkal nőttek, amit az új, az egészséges táplálkozást jobban szolgáló termékek piacra dobásával magyaráznak. A mesterséges színezőanyagokat kivonták az élelmiszereikből, így a Kraft arrafelé ikonikus – és tonnaszám fogyasztott sajtos makarónija – már nem természetellenesen sárga, és a Heinz tradicionális szószai is nélkülözik a harsány színeket. Az íz viszont a régi maradt, s inkább a választékot színesítették új barbecue-szószokkal és mustárokkal.

Kraft Heinz
Kapcsolódó cikkek