BUX 43,468.28
+0.31%
BUMIX 3,801.11
+1.13%
CETOP20 1,824.74
-0.08%
OTP 8,930
+3.40%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+0.29%
+1.00%
ZWACK 17,400
+0.87%
+2.27%
ANY 1,540
0.00%
RABA 1,135
+1.79%
0.00%
+2.27%
0.00%
0.00%
OPUS 153.8
+0.52%
-4.00%
-0.74%
0.00%
+0.96%
OTT1 149.2
0.00%
-0.44%
MOL 2,900
-3.33%
+1.04%
ALTEO 2,780
+1.46%
-5.33%
+0.11%
0.00%
-0.85%
+5.26%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.34%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
0.00%
-2.88%
+0.48%
0.00%
+3.59%
+3.28%
GOPD 12,400
-0.80%
OXOTH 3,490
+0.58%
0.00%
NAP 1,230
+0.99%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Átülteti a Google a gyakorlatba az önvezető autók technológiáját

Az önjáró autó fejlesztésében a Chrysler Pacifica nevű minivanja lesz a kísérleti alany.

A Chrysler idén debütáló mini kisbuszára esett a Google választása: az önjáró autó fejlesztésében az olasz Fiathoz tartozó cég Pacifica nevű minivanja lesz a kísérleti alany. A Google kedden bejelentette, hogy véget ért a partnerkeresés és az új technológiát elsőként a Pacificába építik be. A döntés mérföldkő azon az úton, ahol eddig a technológiai cégek és az autógyártók egymástól többnyire függetlenül haladtak a közös cél felé. A Google részéről a lépés csak annyiból váratlan, hogy a cég eddig semmilyen szoros együttműködést nem tervezett a hagyományos autógyártókkal, a közéjük húzott fal csak most kezdett omladozni. A Fiat Chrysler számára a technológiához való hozzáférés hatalmas helyzeti előnyt jelent, nem szólva a saját fejlesztés szükségtelenné válása miatti anyagi megtakarításról.

Ráadásul a cég az ügylettel a sereghajtók közül az élbolyba kerül, ami az önvezető autózásban megszerzett tudást és helyezést illeti. Megállapodásuk azonban egyelőre nem terjed túl a teszteléseken, amelyeket Michigan államban, egy titkos helyszínen folytatnak majd. Arról még nem esett szó, hogy a Google-technológiát a Chrysler tömeggyártásban is alkalmazhatná majd. Az együttműködés üzleti vonzatait nem hozták nyilvánosságra, csupán annyit tudni, hogy a Google igényeinek megfelelően átalakított Pacifica flotta száz járműből áll. az igazsághoz tartozik, hogy a Google maga is átalakított már több Toyota városi terepjárót, de indoklásuk szerint a 9 személyes minivanra a szállítható utasok magasabb száma miatt esett a választásuk – írja a The New York Times.

A közös munka hírét Sergio Marchionne, a Fiat Chrysler vezérigazgatója a múlt héten már kikotyogta. A Google projektfelelőse, John Krafcik most ehhez annyit tett hozzá, hogy együttműködésük új távlatokat nyit a jövőt jelentő fejlesztésben. Hozzátette: az önjáró autókkal rengeteg baleset kerülhető el, használói rengeteg időt takarítanak majd meg és jogosítványra sem lesz szükségük ahhoz, hogy kényelmesen és biztonságosan közlekedhessenek. Amerikában évente 33 ezren veszítik életüket közlekedési balesetben. Az önjáró autó a kulturált alkoholfogyasztást is lehetővé teszi, azaz a hagyományos sofőrszolgálatoknak így meg vannak számolva a napjaik. Az önvezető autókra egyelőre semmilyen szabályozás nincs, a tervek szerint a duhajkodást azzal zárnák ki, hogy a sofőrülést elfoglaló utast tennék felelőssé a műszaki hiba leálló autó „kimentéséért”.  Kriván Bence

Eközben a többiek sem tétlenkednek: a General Motors például megvásárolja a Cruise Automation nevű céget, hogy technológiájukat a saját autóiban alkalmazhassa. Emellett félmilliárd dollárral szállt be az Uber-rivális Lyft automata autózást segítő projektjébe. A Ford harminc tagúra bővítette az önjáró autókísérletekhez használt Fusion Hybridekből álló flottáját, a járműveket régi partnere, a Velodyne szenzoraival tűzdeli teli. A cégek nem csak riválisok, szövetségesek is egyben, hiszen közösen lépnek fel az infrastruktúra kiépítése, és az egységes jogi szabályozás mielőbbi, az innovációt segítő kialakítása érdekében.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek