Megcélozza a milliót a Tesla
A Model 3 sorozatgyártását jövő év végére ígérték, de sokan kételkednek abban, hogy tartani tudják-e a menetrendet, hisz eddig is számos csúszás volt az előre beharangozott ütemtervekben. Az ambiciózus kapacitásnöveléshez új gyárak kellenek, így a kínai és egy új európai üzem felépítésével is számolnak. Korábban a félmilliós darabszám elérését 2020-ra tették, a kapacitását rugalmasan osztanák fel a Model S szedán, a Model X városi terepjáró (SUV) és a Model 3 között. Egyelőre nehéz elképzelni, miként teljesülhet a terv, hiszen tavaly összesen 50 ezer autót tudtak legyártani, és az idén is 80-90 ezer közé teszik ezt a mennyiséget. Ezzel a Teslánál is tisztában vannak, de kockázat nélkül nincs győzelem – hangoztatják.
Kockázattal pedig már így is teli a padlás. A cég sokkolta a befektetőket szerdán azzal a bejelentéssel, hogy a gyártásért felelős két igazgatósági tag elhagyja a kaliforniai vállalatot. Greg Reichow és Josh Ensign alelnökök távozása aligha lehetett előzmények nélküli, hiszen a Model X gyártása rendkívül döcögősen indult, s a jármű szállításainál jelentős elmaradásban vannak. A vásárlók türelmesek, ez viszont nem mondható el a részvényesekről, az árfolyam 4,2 százalékot zuhant a lemondások hírére. Musk méltatta kollégái munkáját, nélkülük nem itt tartanának – mondta. Hozzátette, hogy a Tesla dolgozói a formatervezés és a technológia terén már nagyot alkottak, s most az a cél, hogy gyártás terén is a vezető cégek sorába lépjenek elő – írja a Los Angeles Times.
A befektetők később, a Tesla negyedéves számainak ismertetésére lehiggadtak, az árfolyam 5 százalékkal erősödött arra, hogy az időszakban a bevétel 22 százalékkal 1,15 milliárd dollárra nőtt. A Model X gyártásában történt csúszások ellenére 15,5 ezer jármű készült el, ebből 2659 terepjáró. A befektetők azt is tolerálták, hogy a Tesla vesztesége közel a duplájára, 282 millió dollárra nőtt az egy évvel korábbihoz képest.


