BUX 39,412.74
-0.51%
BUMIX 3,795.1
-0.11%
CETOP20 1,860.46
+1.28%
OTP 8,400
+0.55%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+5.12%
-0.57%
0.00%
ZWACK 18,300
-1.08%
0.00%
ANY 1,580
+1.28%
RABA 1,130
0.00%
0.00%
-1.19%
-1.92%
0.00%
OPUS 173.6
-2.91%
-5.46%
0.00%
0.00%
-2.21%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,926
-0.14%
DELTA 39.85
-0.37%
ALTEO 2,290
+1.78%
0.00%
-0.98%
EHEP 1,370
-3.86%
0.00%
-0.38%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-2.21%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+3.95%
-1.13%
-0.77%
0.00%
-1.38%
-0.40%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
-3.02%
NAP 1,278
-0.16%
0.00%
+18.75%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Tizenötmillió csomagot kaptunk

Tavaly a magyar vásárlók több mint 22 milliószor vásároltak valamilyen terméket az interneten, és ennek mintegy 30 százalékát személyesen a webáruház saját boltjában vették át – derült ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felméréséből. Éves szinten így is körülbelül 15 millió csomagot szállítottak az online vásárlóknak a logisztikai szolgáltatók. A korábbi évekkel ellentétben tavaly már nemcsak volumenében, hanem arányaiban is nőni tudott a hazai online kiskereskedelmet kiszolgáló logisztikai szektor.

A csomagszám emelkedésének hátterében több tényező áll: csökkent a saját bolti személyes átvétel szerepe, növekedett a vidéki vásárlók súlya, valamint szélesedtek az elérhető kézbesítési megoldások. Az egyes kézbesítési módok között a házhoz szállítás, valamint a fix pontos átvétel aránya nőtt leginkább. Előbbi az összes online rendelés 44 százalékát, utóbbi pedig 21 százalékát teszi ki a vásárlások száma alapján.

Az elmúlt évben 4 százalékpontos bővülést ért el a fix pontos átvételi móddal rendelkező webáruházak aránya, így tavaly az e-kereskedők már mintegy 68 százaléka kínálta ezt a lehetőséget. Az online vásárlók nyitottak a köztes átvételi megoldásokra, ugyanis évről évre egyre több csomagot kérnek átadópontra, ahol így saját időbeosztásuknak megfelelően bármikor átvehetik rende­lésüket.

Felpörgetnék az e-kereskedelmet

Az EU-n belüli elektronikus kereskedelem útjában álló akadályok lebontását célzó átfogó javaslatcsomagot fogadott el az Európai Bizottság. Jelenleg az egy másik uniós tagállamból online vásárolni szándékozó európai fogyasztóknak csak a harmada képes lebonyolítani a vásárlást, a többség különböző korlátokba ütközik. A legfontosabb elem a területi alapú forgalomkorlátozás elleni fellépés. Ennek elterjedt példája, amikor akadályozzák a zenei tartalmak más tagországokban való vásárlását.


Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek