Tizenötmillió csomagot kaptunk
Tavaly a magyar vásárlók több mint 22 milliószor vásároltak valamilyen terméket az interneten, és ennek mintegy 30 százalékát személyesen a webáruház saját boltjában vették át – derült ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felméréséből. Éves szinten így is körülbelül 15 millió csomagot szállítottak az online vásárlóknak a logisztikai szolgáltatók. A korábbi évekkel ellentétben tavaly már nemcsak volumenében, hanem arányaiban is nőni tudott a hazai online kiskereskedelmet kiszolgáló logisztikai szektor.
A csomagszám emelkedésének hátterében több tényező áll: csökkent a saját bolti személyes átvétel szerepe, növekedett a vidéki vásárlók súlya, valamint szélesedtek az elérhető kézbesítési megoldások. Az egyes kézbesítési módok között a házhoz szállítás, valamint a fix pontos átvétel aránya nőtt leginkább. Előbbi az összes online rendelés 44 százalékát, utóbbi pedig 21 százalékát teszi ki a vásárlások száma alapján.
Az elmúlt évben 4 százalékpontos bővülést ért el a fix pontos átvételi móddal rendelkező webáruházak aránya, így tavaly az e-kereskedők már mintegy 68 százaléka kínálta ezt a lehetőséget. Az online vásárlók nyitottak a köztes átvételi megoldásokra, ugyanis évről évre egyre több csomagot kérnek átadópontra, ahol így saját időbeosztásuknak megfelelően bármikor átvehetik rendelésüket.
Felpörgetnék az e-kereskedelmet
Az EU-n belüli elektronikus kereskedelem útjában álló akadályok lebontását célzó átfogó javaslatcsomagot fogadott el az Európai Bizottság. Jelenleg az egy másik uniós tagállamból online vásárolni szándékozó európai fogyasztóknak csak a harmada képes lebonyolítani a vásárlást, a többség különböző korlátokba ütközik. A legfontosabb elem a területi alapú forgalomkorlátozás elleni fellépés. Ennek elterjedt példája, amikor akadályozzák a zenei tartalmak más tagországokban való vásárlását.


