Óriásüzlet küszöbén a Boeing
Egyébként is, minden amerikai csúcstechnológiát jelentő szállítást engedélyeztetni kell Washingtonnal. Ez a The New York Times értesülései szerint nem lesz egyszerű, mivel még érvényben van az a tiltás, hogy dollárt iráni ügyletekben tilos fizetőeszközként használni, de a szankciók feloldását korábban visszautasító, Iránt a terrorizmus pártolásával vádoló republikánusok ellenkezése is keresztbe tehet a Boeing terveinek. Márpedig a gépgyártónak igyekeznie kell, hiszen első számú riválisa, a páneurópai Airbus januárban már megkötötte Iránnal a maga óriásüzletét 118 repülő leszállításáról, összesen 27 milliárd dollár értékben. (Fizetni euróban fognak.) Az ügyet bonyolítja, hogy nehéz lesz hozzá finanszírozót találni, ugyanis a bankok szerint nagy kockázatot jelent, ha a békülékeny hangulat ismét zordra válik, és visszatérnek a szankciók is.
Az IranAir flottája döntően a két cég modelljeiből áll, így ha a Boeinget adminisztrációs módszerekkel gátolják, az komoly piacvesztés lesz számára. A Reuters úgy tudja, az IranAirnek 400 gépre lesz szüksége elöregedett flottájának lecseréléséhez és bővítéséhez, valamint további száz, rövid hatótávolságú gépet is be kellene szereznie.


