Cégvilág

Orosz megmentője lehet a jumbónak

Hamarosan tényleg pecsét kerül a Boeing és a Volga–Dnyeper Csoport szerződésére, amely egyben a legendás 747-es óriásgépek tovább élését jelentené. A legnagyobb orosz cargotársaság tíz óriásgépet rendelne a felnyitható orrú változatból, amely hatalmas méretű szállítmányok befogadására képes. Az ügylet értéke megközelíti a négymilliárd dollárt, ha a típus 379,1 millió dolláros listaárát vesszük, de ekkora megrendelés esetén a gyártótól jelentős árkedvezményt lehet kialkudni. Orosz források készpénznek veszik a megállapodást, amelyet a jövő hónapban kezdődő angliai farnborough-i repülőshow-n jelenthetnek be hivatalosan. Érdekesség, hogy a Volga–Dnyeper nemcsak vásárlója, hanem a beszállításban is aktív partnere is az amerikaiaknak. Az ő gépeik szállítják a többi között a 787-es Dreamlinerek nagyobb szerkezeti elemeit a Boeing gyárai között.

A jumbókból álló flotta a Volga–Dnyeper Csoporthoz tartozó AirBridgeCargo Airlines kötelékében repül majd – tudta meg a Bloomberg. A tárgyalások már lassan egy éve húzódnak, kezdetben még húsz gépről volt szó. Az amerikaiak azonban végre szeretnének valami biztosat tudni a jövőre nézve, ugyanis a négymotoros jumbók gyártókapacitását is tervezniük kell. S ha nincs megrendelés, akkor fel kell hagyniuk a 46 éves konstrukció gyártásával. A Boeingnek május végén 22 jumbóra volt élő megrendelése. Az érdeklődés folyamatos visszaesését tapasztalva a Boeing januárban megfelezte, évi hat gépre csökkentette gyártókapacitását. Versenytársa, az Airbus A380-as szuperjumbo sincs sokkal jobb helyzetben, arra is lassan lasszóval kell fogni a vevőket. A klasszikus nagy négymotorosok helyét könnyebb, hosszú távra repülő, lényegesen kevesebbet fogyasztó kétmotorosok vették át, olyanok, mint a Boeing 777-es.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek