A luxusautót veszik, a kamiont nem
Értékesítési rekorddal zárta a második negyedévet a Mercedes-Benz anyacége, a Daimler, amely világszerte 7 százalékkal több, 761 ezer járművet adott el. Ebből 546,5 ezer volt a személyautó, ami 9 százalékos növekedés. A cég luxusautóinak legnagyobb felvevőpiacán, Kínában 29 százalékos, Európában 13 százalékos forgalombővülést mértek, miközben az észak-amerikai eladások enyhén visszaestek. A csütörtökön közzétett gyorsjelentés 1,8 százalékkal acélozta meg a német járműgyártó árfolyamát. Különösen Dieter Zetsche vezérigazgatónak a második fél évről szóló előrejelzése lelkesítette fel a befektetőket, ő a globális autóeladások 3 százalékos idei várt bővülését előrevetítve jegyezte meg, hogy ebből a második fél évet is erősen indító Mercedes kiveszi a részét. Eredményeik valamennyi szegmensben biztatók, a járműgyártót fenntartható növekedési pályára kormányozták.
A második negyedévben eladásaikból 38,6 milliárd euró származott, ami 3 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit írja a The Street. A kamat és adófizetés előtti eredmény (Ebit) azonban a félmilliárd euróval 3,26 milliárdra esett vissza, a stuttgarti magyarázat szerint ebben Miskolcon gyárat építő japán Takata selejtes légzsákjainak kicserélése mellett az új modellek kifejlesztésének pluszköltsége játszott szerepet. Zetsche mind az idei árbevétel, mind a nyereség növekedését a szerény jelzővel illette.
Amíg a Mercedes autóeladásaira nem lehet panasz, addig a kamionüzletág szenved: az egy évvel korábbi 125 ezerrel szemben csak 108 ezret tudtak eladni a második negyedévben. Nagy volt a visszaesés a recesszióban lévő Brazíliában, de a többi feltörekvő országba sem volt sokkal jobb a helyzet. Észak-Amerika sem volt e téren sikertörténet. Kivételt képeznek a kisáruszállítók, ezekre erős volt a kereslet. A buszeladások viszont mínuszban zártak.


