A brandek is megküzdenek Rióban
A sportolók csatája semmi ahhoz képest, ahogy az olimpia hivatalos támogatói, illetve az egyes versenyzők vagy csapatok szponzorai versengenek egymással a sajtó és a fogyasztók figyelméért – derül ki a Bloomberg körképéből, amelyben a gazdasági hírügynökség azt vette számba, milyen helyszíneken és miként prezentálják magukat Rióban a nagy globális brandek. A hivatalos szponzorok közé tartozó Visa például a Copacabana egyik luxushoteljében rendezett bemutatót a fizetési eszközként használható viselhető kütyükből – a gyűrűktől a karkötőkön át a csuklószorítókig –, az Omega viszont egy ottani kulturális központot alakított át VIP-koktélozóval egybekötött óramúzeummá. A Heineken egy lepukkant klubhelyiségből csinált olimpiai strandklubot – a holland olimpiai bizottsággal együttműködve –, ahol a vendégei egy úszómedence partján követhetik az eseményeket; ennek megnyitóján jelen volt a Forma–1-vezér Bernie Ecclestone (a holland sörgyártó az F1 szponzora is) csakúgy, mint a rögbi-világszövetséget vezető Bill Beaumont, aki a 2019-es világkupa szponzorálásáról tárgyalt a házigazdákkal. A Holland Háznak nevezett központban fogadják – a Heineken csillagával díszített falak előtt – az érmet szerző holland sportolókat, a szurkolókkal és a sajtóval együtt.
Ennek szabályozása az USA-ban például ma már kiterjed a közösségi médiára is – emlékeztetett az Adweek –, az ország olimpiai bizottsága július végén figyelmeztetett arra, hogy töröltetni fogja a posztokból és a hashtagekből az olimpiára utaló, védjegynek számító szavakat, illetve fényképeket, és jogi eljárást is indíthat az ellenszegülőkkel szemben.


