BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A brandek is megküzdenek Rióban

A sportolók csatája semmi ahhoz képest, ahogy az olimpia hivatalos támogatói, illetve az egyes versenyzők vagy csapatok szponzorai versengenek egymással a sajtó és a fogyasztók figyelméért. A közösségi médiát is ellenőrzik, hogy lefüleljék az illegális szponzorációs tartalmakat.

A sportolók csatája semmi ahhoz képest, ahogy az olimpia hivatalos támogatói, illetve az egyes versenyzők vagy csapatok szponzorai versengenek egymással a sajtó és a fogyasztók figyelméért – derül ki a Bloomberg körképéből, amelyben a gazdasági hírügynökség azt vette számba, milyen helyszíneken és miként prezentálják magukat Rióban a nagy globális brandek. A hivatalos szponzorok közé tartozó Visa például a Copacabana egyik luxushoteljében rendezett bemutatót a fizetési eszközként használható viselhető kütyükből – a gyűrűktől a karkötőkön át a csuklószorítókig –, az Omega viszont egy ottani kulturális központot alakított át VIP-koktélozóval egybekötött óramúzeummá. A Heineken egy lepukkant klubhelyiségből csinált olimpiai strandklubot – a holland olimpiai bizottsággal együttműködve –, ahol a vendégei egy úszómedence partján követhetik az eseményeket; ennek megnyitóján jelen volt a Forma–1-vezér Bernie Ecclestone (a holland sörgyártó az F1 szponzora is) csakúgy, mint a rögbi-világszövetséget vezető Bill Beaumont, aki a 2019-es világkupa szponzorálásáról tárgyalt a házigazdákkal. A Holland Háznak nevezett központban fogadják – a Heineken csillagával díszített falak előtt – az érmet szerző holland sportolókat, a szurkolókkal és a sajtóval együtt.

Más országok is kiépítettek hasonló helyeket: az éjszakánként partiközponttá alakuló Club France-ban a 2024-es olimpiára pályázó Párizs bizottsága együtt van jelen olyan vállalatokkal, mint az Alstom vagy a Publicis. A csak meghívottak előtt megnyíló USA House-ban a beszámolók szerint a Budweiser pirosba borította az egyik bárhelyiséget, a Citigroup pedig kékbe egy másikat. A különböző márkáknak azért is nagyon fontosak ezek a helyszíni bemutatkozások, mert a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) egyébként szigorúan szabályozza a lehetőségeiket. Az olimpiai charta értelmében azok a vállalatok, amelyek nem tartoznak a NOB által elfogadott hivatalos szponzorok közé, július 27. és augusztus 24. között nem utalhatnak hirdetéseikben az olimpiára még az általuk támogatott versenyzőkkel kapcsolatban sem, és a sportolók se mondhatnak nekik köszönetet ebben az időszakban.

Ennek szabályozása az USA-ban például ma már kiterjed a közösségi médiára is – emlékeztetett az Adweek –, az ország olimpiai bizottsága július végén figyelmeztetett arra, hogy töröltetni fogja a posztokból és a hashtagekből az olimpiára utaló, védjegynek számító szavakat, illetve fényképeket, és jogi eljárást is indíthat az ellenszegülőkkel szemben.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.