Csillagok után most a sportpályán háborúzik a Walt Disney
Könnyen lehet, hogy a következő szezonban Mickey Mouse-figurák váltják a csinos, pomponos lányokat az amerikai első osztályú baseballmérkőzések szüneteiben, ugyanis a Walt Disney egymilliárd dolláros ajánlatot tett a bajnokságot szervező MBL-nek (Major League Baseball) az élő közvetítési jogokat birtokló cég, a BAMTech 33 százalékos részvénycsomagjáért. Azzal a kikötéssel, hogy később a teljes cég is a tulajdonába kerülhet. A BAMTech élő közvetítéseire 7,5 millióan fizetnek elő Amerikában.
A Disneynek muszáj terjeszkednie, mivel részvényárfolyama 12 százalékkal morzsolódott le egy év alatt, arra a félelemre alapozva, hogy sportcsatornája, az ESPN növekedési korlátokba ütközött. Válaszlépésként az ESPN még az idén új digitális szolgáltatást vezet be, s a csomagba a baseball és a jégkorong mellett amerikaifoci- és kosárlabda-közvetítéseket is belegyömöszöl. Az ESPN-nél csak tavaly 3,7 millió háztartás mondta fel a szerződését, s ezzel kábeltévés állománya 88,8 milliósra csökkent.


