Cégvilág

Döntött a Médiatanács, nagy bajban van a Class FM

A Class FM-et működtető társaság bár szerette volna, ha a Médiahatóság öt évre meghosszabbítja a november közepén lejáró hét éves frekvencia használatát, de a Médiatanács a kérelemnek nem adott helyet – közölte tegnap a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).

A hatóság viszonylag gyorsan lépett: a Class FM frekvencia használati joga ugyanis november 19-ig jár le, és a médiatörvény szerint ehhez képest legkorábban négy, legkésőbb pedig két hónappal kell döntenie arról, hogy meghosszabbítja-e a szerződést vagy sem. A jogszabály szerint nem lehet megújítani a jogosultságot, ha például a médiaszolgáltató a szerződést vagy a médiatörvényben foglalt rendelkezéseket ismételten vagy súlyosan megszegte, és ezt a Médiatanács jogerős határozatában megállapította.

Médiatanács a médiaszolgáltatási jogosultságok megújítása során belátása szerint dönthet arról, hogy kíván-e élni a rendelkezési jogával, tehát hasznosítja-e a médiaszolgáltatási lehetőséget, és ha igen, akkor pályázati eljárást folytat-e le vagy változatlan feltételekkel megújítja a korábbi médiaszolgáltatási jogosultságot.

A Médiatanács az előbbi döntéssel egy időben gondoskodott új pályázati terv kidolgozásáról: év végéig egy bővülő vételkörzetű, új szolgáltatás pályázható majd, így nyitva marad a kapu a Class FM szolgáltatójának is – nyertes pályázat benyújtása esetén – a jelenlegi rádiózás folytatására. A Médiatanács felkérte az NMHH-t, hogy a jelenleg ellátatlan területeken vizsgálja meg az adóhálózat bővítésének lehetőségét. A frekvenciaterv és a pályázati felhívás tervezetének kidolgozása néhány héten belül várható.

Az Advenio Zrt. elindul az új pályázaton, hiszen a tulajdonosok célja a folytonosság biztosítása a márka és a hallgatói bázis számára - közölte a rádió, amely szerint a frekvencia meghosszabbításnak sem szakmai, sem jogi akadálya nem volt, így a hivatalos döntés kézhezvételét követően először jogászaikkal vizsgálják meg a kialakult helyzetet.

Néhány hónapja fordulatokkal teli időszakot élt meg a Class FM: május végén jelentették be, hogy eladták az országos kereskedelmi rádiót működtető társaságot, az Advenio Zrt.-t, amely így egy amerikai befektető tulajdonában lévő a Sláger Rádió Zrt-hez került. Korábban Nyerges Zsolté volt a Class FM-et működtető Advenio, amely 2014-ben – amikor még felhőtlen volt a viszony Nyerges, illetve üzlettársa Simicska Lajos és Orbán Viktor között – 3,6 milliárd forint bevétel mellett 87 millió forintos mérleg szerinti nyereséget ért el. Tavaly már szerényebb, 2,9 milliárd forintos bevétellel kellett beérnie az Adveinonak, de a társaság még így is 837 millió forint adózott eredményt ért el, a tulajdonosok pedig 1,5 milliárd forint osztalékot kaptak - ami 200 millió forinttal haladta meg a 2014-es összeget -, de ami után az Advenionak már nem volt mérleg szerinti nyeresége.

Class FM NMHH rádió
Kapcsolódó cikkek