Itt a fordulat: visszavonta a kormány a nagy fejlesztési terveit
A kormány visszavonta azt a csak néhány napja meghozott határozatát, ami az M1-es és M7-es autópálya kétszer háromsávosra kiszélesítéséről szólt - írta meg a Portfolio. A korábbi tervek szerint az M1-es Budapest és Győr, az M7-es pedig a főváros és Balatonvilágos közt lehetett volna mindkét oldalán három sávos, most úgy tűnik, ebből mégsem lesz semmi.
Több más közlekedésfejlesztési tervet is kidobtak. Így törlik a 8-as és a 82-es számú főút összeköttetésével tervezett, a veszprémi sportlétesítmények megközelítésének javítását is szolgáló útfejlesztéseket, illetve az Aranyosvölgy felett tervezett új völgyhíd és az ehhez kapcsolódó, a város belső elérhetőségét javító közútfejlesztés megvalósítását.
A még hiányzó, Szombathelyt elkerülő gyorsforgalmi útszakaszok teljes körű előkészítését sem támogatja a kormány.
Több olyan pontos is felsoroltak viszont, amit mégis támogatna a kormány: megvalósítani tervezik az M85 autóút Csorna-Sopron szakaszát, az M4 gyorsforgalmi Szolnok északi elkerülőjének megvalósítását új Tisza-híd megépítésével, az M8 és az M44 gyorsforgalmi út Kecskemét-Nagykőrös-Békéscsaba közötti megvalósítását, a 471. főút Hajdú-Bihar megyei szakaszának fejlesztését, a 813. Győr keleti elkerülő megvalósítását, a 102. gyorsforgalmi út megépítésével Esztergom M1 autópálya irányú kapcsolatának javítását,valamint a 23-25. sz főút Bátonyterenye-Kisterenye-Ózd szakasz előkészítését és részbeni kivitelezését. Azonban a friss kormányhatározat ezekre a fejlesztésekre már nem 2017-2019-es, hanem 2017 és 2022 közti finanszírozási határidőket szab meg.


