Eladta „édesgyermekét”, az AC Milan labdarúgóklubot Silvio Berlusconi médiamágnás, korábbi olasz miniszterelnök. A válást három évtized után mondták ki, a vevő ezúttal is egy kínai üzletemberekből álló konzorcium lett, ahogy a városi riválist, az Internazionalét is kínaiak vásárolták fel bő két hónapja, igaz, ott nem olasz, hanem indonéz tulajdonossal kellett egyezkedniük. A Reuters szerint az AC Milan részvényeinek 99,93 százalékát vették meg a kínaiak, az ügyletet várhatóan decemberig lezárják. Berlusconi – aki a befektetési társasága, a Fininvest révén volt az AC Milan tulajdonosa –, május óta tárgyalt a hétszeres BEK- és Bajnokok Ligája-győztes klub eladásáról. A tárgyalások júniusban egy időre elakadtak Berlusconi szívműtétje, illetve a kínai bürokrácia és az engedélyek beszerzése miatt. A vevői kör a Sino-Europe Investment Management Changxing nevű kínai magántőke-társaságből és öt-hat meg nem nevezett kínai üzletemberből áll. A Reuters szerint a vételár 740 millió euró, ami már tartalmazza a klub 220 millióra tehető adósságát is. A korábbi olasz elnök kikötötte, hogy a vevőnek a következő három évben 350 millió eurót kell invesztálnia a csapatba, ami igencsak ráfér a gárdára, hiszen az az utóbbi két évben a tudásához képest reménytelen játékot mutatva a középmezőnyben végzett, lecsúszva a sok pénzt jelentő európai kupaszereplésről. A Milan a tavalyi üzleti évet 93,5 millió euró veszteséggel zárta. A klub az Interrel társbérletben használja a milánói San Siro (Giuseppe Meazza) stadiont.
Berlusconi egyébként tavaly Bee Taechaubol thaiföldi üzletembernek akarta eladni a klubban lévő többségi részesedését, ám az utolsó pillanatban meggondolta magát. A délkelet-ázsiai szál a szomszéd Internél is megvolt, 2014-től Erick Thohir indonéz üzletember volt a főtulajdonos, majd – szintén a nemzetközi szinten gyatra produkciót látva – átadta a marsallbotot a kínai Suning Commerce Group elektronikai termékekkel kereskedő lánc képviselőinek, akik a 70 százalékos részesedéséért 270 millió
eurót fizettek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.