Cégvilág

Nem kell már a táblagép?

Újabb drámai negyedéven van túl a világ táblagéppiaca, az IDC előzetes adatai alapján 38,7 millió készüléket adtak el, az egy évvel korábbihoz képest 12,3 százalékos a visszaesés. A piackutató cég szerint a zuhanás hátterében részben a gyártók portfólióátrendezése áll, részben pedig az, hogy a fogyasztók kivárnak a vásárlással, és az új, nagyobb teljesítményű, Windows10-et használó, szétválasztható eszközökre várnak.

Bár az előzetes adatok között arról nem adott információt az IDC, hogy a táblagépből és a hozzá fejlesztett billentyűzetből álló hibrid készülékekből mennyit sikerült értékesíteni, az kiderül a cég közleményéből, hogy ez a szegmens folyamatosan erősödik. Ez érthető is, hiszen egyre több gyártó jelenik meg ezen a területen. Ez azt is eredményezheti, hogy az Android pozíciója alaposan meggyengül. Az már most látszik, hogy a nagy teljesítményű, prémiumkategóriás szétválasztható tabletek szinte kizárólag Windows operációs rendszerrel érkeznek – kivéve persze az Apple termékeit –, ami komoly kihívás lehet majd az Androidot fejlesztő Google-nek.

A gyártók rangsorát a második negyedévben is az Apple vezette, és jó hír a cég számára, hogy a piaci átlagnál kisebb, 9 százalékos volt a csökkenés az iPadek forgalmában. Jóval gyengébben sikerült ez az időszak a Samsungnak, a dél-korai cég tabletjeinek értékesítése negyedével esett vissza az egy évvel korábbihoz képest. Kiugró eredményt ért el az Amazon, amely 16-szorosára növelte forgalmát éves összevetésben, igaz, rendkívül alacsony bázisról indulva. Az viszont mindenképpen figyelemre méltó, hogy az olcsó, 50 dollár körüli ártól megkapható Fire táblagépekkel már egészen megközelítették a negyedik pozícióban lévő Huawei-t.

Amazon táblagép
Kapcsolódó cikkek