A Class FM-et működtető társaság bár szerette volna, ha a médiahatóság öt évre meghosszabbítja a november közepén lejáró hétéves frekvenciahasználatát, de a Médiatanács a kérelemnek nem adott helyt – közölte tegnap a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).
A hatóság viszonylag gyorsan lépett: a Class FM frekvenciahasználati joga ugyanis november 19-ig jár le, és a médiatörvény szerint ehhez képest legkorábban négy, legkésőbb pedig két hónappal kell döntenie arról, hogy meghosszabbítja-e a szerződést, vagy sem. A jogszabály szerint nem lehet megújítani a jogosultságot, ha például a médiaszolgáltató a szerződést vagy a médiatörvényben foglalt rendelkezéseket ismételten vagy súlyosan megszegte, és ezt a Médiatanács jogerős határozatában megállapította.
Ilyen nem volt, de a Médiatanács a médiaszolgáltatási jogosultságok megújítása során belátása szerint dönthet arról, hogy kíván-e élni a rendelkezési jogával, tehát hasznosítja-e a médiaszolgáltatási lehetőséget, és ha igen, akkor pályázati eljárást folytat-e le, vagy változatlan feltételekkel megújítja a korábbi médiaszolgáltatási jogosultságot.
A Médiatanács hangsúlyozta, hogy gondoskodott új pályázati terv kidolgozásáról is: év végéig egy bővülő vételkörzetű új szolgáltatás pályázható majd, így nyitva marad a kapu a Class FM szolgáltatójának is – nyertes pályázat benyújtása esetén – a jelenlegi rádiózás folytatására.
Az Advenio Zrt. elindul az új pályázaton, hiszen a tulajdonosok célja a folytonosság biztosítása a márka és a hallgatói bázis számára – közölte a rádió, amely szerint a frekvencia meghosszabbításának sem szakmai, sem jogi akadálya nem volt, így a hivatalos döntés kézhezvételét követően először jogászaikkal vizsgálják meg a kialakult helyzetet.
Néhány hónapja fordulatokkal teli időszakot élt meg a Class FM: május végén jelentették be, hogy eladták az országos kereskedelmi rádiót működtető társaságot, az Advenio Zrt.-t, amely így az egy amerikai befektető tulajdonában lévő Sláger Rádió Zrt.-hez került. Korábban Nyerges Zsolté volt a Class FM-et működtető Advenio, amely 2014-ben – amikor még felhőtlen volt a viszony Nyerges, illetve üzlettársa, Simicska Lajos és Orbán Viktor között – 3,6 milliárd forint bevétel mellett 87 millió forintos mérleg szerinti nyereséget ért el. Tavaly már szerényebb, 2,9 milliárd forintos bevétellel kellett beérnie az Adveniónak, de a társaság még így is 837 millió forint adózott eredményt ért el, a tulajdonosok pedig 1,5 milliárd forint osztalékot kaptak – amely 200 millió forinttal haladta meg a 2014-es összeget –, de amely után az Adveniónak már nem volt mérleg szerinti nyeresége.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.