Cégvilág

A Hyundai bejelentkezett a Hanjinra

Los Angeles kikötőjében a hétvégén megkezdték a fizetésképtelenné vált Hanjin Shipping tengeri áruszállító társaság konténerhajóinak kirakodását, de másutt még mindig feszült a helyzet, és kérdéses a nyílt vízen a célállomás felé tartó vagy a kikötők bejáratánál lehorgonyzott hajók és szállítmányuk sorsa. Emlékezetes, hogy egyelőre csupán a szingapúri, a Los Angeles-i és a hamburgi kikötő számít biztonságos menedéknek a Hanjin hajói számára, másutt a cég hitelezői lefoglalhatják a hajót és annak rakományát. Időközben előrelépés történt azzal, hogy a Hanjin legnagyobb hitelezője, az állami tulajdonú Korea Development Bank (KDB) jelezte: támogatja, hogy a másik dél-koreai nagy áruszállító, a Hyundai Merchant megvásárolja a Hanjin egyes eszközeit, átvegye munkatársait és tovább vigye az üzletet. A KDB-nél képben vannak, hiszen ők egyben a Hyundai Merchant legfontosabb hitelezői is. A két hajózási társaságban az is közös, hogy az utóbbi öt évből négyben veszteségesek voltak.

Amíg a szöuli cégbíróság nem hirdeti ki a Hanjin csődvédelméről szóló határozatát, addig hivatalos ajánlatot nem tehet a Hyundai, amelynek ügyvezetője, Baek In Gyun közölte, hogy csak az életképes, gazdaságosan üzemeltethető egységek és eszközök érdeklik – írja a Bloomberg.

Amennyiben a Hyundai Merchant a Hanjin mind a 141 hajóját – közte a 97 konténerszállító óriáshajót – átvenné, azzal 5 százalékosra növelné világpiaci részesedését, egyben Ázsia második, globálisan pedig a világ ötödik legnagyobb tengeri fuvarozójává válna. A Hyundai flottája 120 hajóból áll, közte 63 konténerszállítóból. E céget is majdnem elsodorta az áruszállítókapacitás-fölösleg miatt bekövetkezett világpiaci áresés, de meg tudott egyezni mind a hajógyártókkal a fizetendő lízingdíjak csökkentéséről, mind a kötvénytulajdonosokkal a lejáratok meghosszabbításáról, mind a KDB-vel, amely a tartozások fejében 14 százalékos részvénypakettet kapott a Hyundai Merchantben.

Hanjin Hyundai
Kapcsolódó cikkek