A világ műgumi- (S-SBR) piaca 2020-ra 23,1 milliárd dollárosra nő a Grand View Research előrejelzése szerint. Az alapanyag közel háromnegyedét a járműipar használja fel gumiabroncs előállítására, de jól fogy a műgumi a cipő- (főleg a sportcipő) gyártásban, szükség van rá a ragasztók előállításához és kisebb mennyiségben más területeken is. A természetes, azaz a kaucsukalapú gumi árának emelkedése is az olcsóbb helyettesítő termékek, így az S-SBR felé tereli a felhasználókat.
2013-ban a világon 5,1 millió tonna fogyott el az említett szintetikus gumifajtából, aminek 2020-ig feltehetően 6,1 százalékkal nő a piaca. A globális eladások 46 százaléka 2013-ban Ázsiára esett, főleg a növekvő kínai, indiai és japán autógyártásnak köszönhetően. Jót tesz az S-SBR iránti keresletnek az is, hogy egyre több ország veszi át az autógumikra érvényes, egyre szigorúbb uniós előírásokat. Az SBR második legnagyobb piaca Európa volt 2013-ban több mint egymillió tonnás felhasználással. Az anyag piacának 65 százalékán tíz nagyvállalat osztozik, közéjük tartozik a Lanxess, a Sinopec és a CNPC.
Folyamatosan növeli termelését a három hazai gumiabroncsgyártó társaság is. A dél-koreai Hankook tavaly zárta le fejlesztései harmadik szakaszát a Dunaújváros közelében lévő Rácalmáson, így már évi 19 millió abroncsot állíthat elő. A Bridgestone tatabányai gyárának évi 1,8 millió darabos kapacitása a nyáron bejelentett tervek szerint 2020-ra eléri az évi 7,2 milliót. A Michelin épp most bővít Nyíregyházán, hogy 2017 végétől már évi 2,5 millió abroncsot készíthessen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.