Cégvilág

Fél tonnát fogyott a Discovery

Amíg korábban pontosan 2,5 tonna tömegű volt az alapváltozat, az új Land Rover Discovery már csak 2115 kilogrammot nyom. Akár 480 kilogramm is lehet a tömegcsökkenés, ami egyfelől az új alumínium térváznak, illetve a V6-os helyett soros négyhengeres alapmotornak köszönhető, az első két üléssor mögött (tetőig pakolva) 1127 liter a csomagtér, a légrugózásnak hála a hasmagasság akár 28,3 centi is lehet, a gázlómélységet 70-ről 90 centire növelték.

A hátsó ülések ledöntése gombnyomásra működik, és nem feltétlenül kell kapcsolókhoz nyúlni, mindez elvégezhető okostelefonról is távolról, így beszálláskor már épp az igényeinknek megfelelő elrendezés várja a használót. Az utastérben akár 9 USB csatlakozás is lehet, a fedélzeti wifi nyolc készüléket képes kezelni.

Alapfelszerelés a légrugózás, a Terrain Response rendszer, a 10 colos képátlójú InControl Touch fejegység, a középső szinten már navigáció, digitális légkondicionáló is van a fedélzeten, a HSE-ben a többi között Meridian hifi, Windsor bőrkáprit, panoráma-üvegtető, LED-es fényszórók jelentik a többletet.

Három motorral indul a forgalmazás 2017 tavaszán, az alap a 2,0 literes, kétturbós, négyhengeres Ingenium dízel 240 LE/500 Nm teljesítménnyel, a 3,0 literes V6-os dízel 258 LE/600 Nm teljesítményű, a benzines a 3,0 literes V6-os kompresszoros 340 LE/450 Nm-rel. A váltó minden esetben nyolcfokozatú automata, modelltől függően van terepfokozat is.

Land Rover
Kapcsolódó cikkek