BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Vitara húzza a piacot

A Suzuki 210 ezer autót készít az idén Esztergomban, jövőre pedig átadhatják tulajdonosának a hárommilliomodik itt elkészült autót

A Magyar Suzuki Zrt. jelentős mértékben hozzájárult ahhoz, hogy a Suzuki-csoport összesített üzemi eredménye a 2016-os pénzügyi év második felében, április és szeptember között az előző év azonos időszakához képest 14,3 százalékkal emelkedett, és elérte a 115,5 millió jent. Az európai piacon 202 százalékkal nőtt a vállalatcsoport eredménye – mondta az esztergomi gyár új vezérigazgatója szerdai bemutatkozásán. Abe Josinobu szerint a növekedés egyik hajtóereje a 2015 óta Esztergomban gyártott Vitara kompakt városi terepjáró (SUV), amelyből tavaly 128 országban csaknem 81 ezret adtak el.

Az idén 25 éves magyarországi vállalat tervei szerint jövőre legördülhet a szalagról a hárommilliomodik Suzuki. Az esztergomi üzemet eredetileg évi 50 ezer autó gyártására méretezték, az elmúlt évek fejlesztéseinek eredményeként kapacitása – két műszakban – mára 210 ezerre nőtt. Idén éppen ennyi autót gyártanak itt, ezzel a válság utáni legjobb évüket zárják. A gyárterület jobb kihasználása érdekében hároméves modernizációs programot hajtottak végre egymilliárd jent meghaladó, saját finanszírozású beruházással.

A Vitara mellett az idén bemutatott új SX4 S-Cross is egyre népszerűbb Magyarországon, ahol a Suzuki vezeti az idei összesített személyautó-eladási listát – mondta Krisztián Róbert, a Magyar Suzuki operatív igazgatója. Október végéig 8836 új Suzukit helyeztek forgalomba Magyarországon, így az esztergomiak részesedése elérte a 11,6 százalékot. Ez a tavalyihoz képest 45 százalékos bővülésnek felel meg, miközben a teljes piac 25 százalékos növekedést produkált – emelte ki az igazgató. A Suzuki választékából itthon is a Vitara volt a legnépszerűbb, ebből 5255-öt vásároltak. Töretlen a kisautók kategóriájában a Swift népszerűsége is, amiből 1516 darab kelt el, míg az S-Cross városi terepjáró változataiból 1227-re szereltek rendszámot. Importált Suzukikból mintegy nyolcszáz jármű talált gazdára Magyarországon – emelte ki Krisztián Róbert. Azt még nem lehet tudni, hogy Japánon kívül hol, melyik gyárban készül majd a Suzuki hibridje, illetve elektromos autója, így egyelőre arra sem lehet válaszolni, hogy ebben szerephez juthat-e Esztergom – válaszolta Világgazdaságnak Abe Josinobu, hozzátéve, hogy a zéró emissziós autókkal kapcsolatos kutatások a Suzukinál is jó ütemben haladnak.

A munkaerő kapcsán azt emelte ki Urbán László vezérigazgató-helyettes, hogy az eddig bőséges szlovák piac is kevesebb utánpótlást ad. Az utóbbi időben túlórákkal és rendkívüli műszakokkal biztosították a termelést. A kormány bérszínvonal-emelési és járulékcsökkentési tervei Urbán szerint várhatóan segíthetnek a meglévő munkaerő stabilizálásában.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.