BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Árversenyt indít a Digi

Gőzerővel építi hálózatát a Digi, hogy – várhatóan tavasszal – mobilszolgáltatóként is piacra léphessen. A versenytársak sem tétlenkednek.

A forgalomban lévő 11 millió SIM kártyával jellemzett hazai mobiltávközlési piac erősen túltelített, aki itt új szereplőként meg akarja vetni a lábát, annak a konkurenciától kell ügyfeleket szereznie – vélik a Világgazdaságnak nyilatkozó szakértők.

Ezt teszi majd a Digi is, amely várhatóan a tavasszal indítja szolgáltatását, s szokása szerint agresszív hódítást tervez, magyarán olcsóságával igyekszik minél nagyobb szeletet kihasítani a meglévő piaci tortából. Elképzelhető, hogy az ügyfelek ismerkedésképpen vesznek egy Digi-kártyát a meglévő SIM kártyájuk mellé, majd egy tesztidőszak után az egyiket lemondják. Ha minőséget nyújtanak, és kedvezőbb áron, akkor nyerésben lesznek az árérzékeny piacon, s a versenytársak is kénytelenek lesznek hozzájuk igazodni.

A minőség érdekében a Diginek érdemes gyarapítania frekvenciáit, ezt akkor teheti meg, ha a felszabadult sávokat megpályáztatják. Addig pedig inkább az adatszolgáltatásban lehet erősebb, ami mellé például internetalapú telefonszolgáltatást nyújt majd. Hogy hol, mikortól és milyen áron, azt a cég nem árulta el lapunknak, csak annyit közölt, hogy eddigi szolgáltatásaihoz hasonlóan minőségi és kedvező ár-érték arányú mobil hang- és adatszolgáltatásra készül, és ehhez országos és saját hálózat kiépítését választotta. A tavasszal jelzett kétszáz toronyhoz képest mára jelentősen bővült a hálózata, s gőzerővel folyik az építkezés. Területi lefedettségük növelését segíti, hogy a törvényi előírások értelmében a cégeknek meg kell osztaniuk a többiekkel szabad toronykapacitásaikat. Ilyen irányú megkeresés érkezett a Digitől a Magyar Telekomhoz, és a hálózati összeköttetésről is tárgyalnak – ismerte el kérdésükre Szabó János vezérigazgató-helyettes. (Ez egyébként a jelenlegi szereplők között is szükséges ahhoz, hogy hívást lehessen indítani egy másik szolgáltató hálózatába.)

Úgy tudjuk, hasonló kéréssel a Vodafone-t és a Telenort is megkeresték, ez utóbbi cég is üdvözöli a versenyt és a Digit a piacon, és bíznak abban, hogy az ügyfelek, a lakosság profitálhat az új szereplő megjelenéséből. Ennél és a tárgyalások tényénél többet az érintettek nem árultak el, ahogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnál is hírzárlat van, mivel a Digi – üzleti érdekei védelmében – épülő mobilhálózati adatainak zárt kezelését kérte.

Szakértők szerint a Digi kitaposott ösvényre lép, azaz kezdetben vagy akár hosszabb távon is alapvetően a városokban, az autópályák mentén építkezik, vagyis ott, ahol tömegek mozognak. A HWSW információja szerint tavasszal már startolhat is. A meglévő mobilpiaci szereplők sem ülnek ölbe tett kézzel, de a Digi megjelenésére adandó válaszaikról nem akartak nyilatkozni lapunknak. A távközlési piac többi szereplőjét is érinti valamilyen módon a Digi megjelenése. Az Invitel-csoport üzleti ügyfeleket kiszolgáló tagvállalata, az Invitech Solutions valamennyi jelentős, a vezetékes és mobilszolgáltatásban részt vevő társaság (például az Antenna Hungária, a Digi, a Magyar Telekom, az MVM Net, a Telenor, az UPC vagy a Vodafone, továbbá a helyi kábeltelevíziós társaságok jelentős része) számára nyújt különböző mértékű telekommunikációs nagykereskedelmi szolgáltatásokat, országos lefedettségű optikai gerinchálózatának köszönhetően – közölte az Invitel.

Így tehát minden bizonnyal vele is kapcsolatba lép majd a Digi, amelyet Teszári Zoltán Romániában élő magyar üzletember alapított 1994-ben. A Digi Romániában és Magyarországon is kábeltelevíziós szolgáltatásával vált ismertté. Romániában ma már a vezetékes piac legnagyobb szereplője, a mobilpiacon pedig mintegy tízszázalékos részesedésével a negyedik helyre küzdötte fel magát.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.