Cégvilág

Árversenyt indít a Digi

Gőzerővel építi hálózatát a Digi, hogy – várhatóan tavasszal – mobilszolgáltatóként is piacra léphessen. A versenytársak sem tétlenkednek.

A forgalomban lévő 11 millió SIM kártyával jellemzett hazai mobiltávközlési piac erősen túltelített, aki itt új szereplőként meg akarja vetni a lábát, annak a konkurenciától kell ügyfeleket szereznie – vélik a Világgazdaságnak nyilatkozó szakértők.

Ezt teszi majd a Digi is, amely várhatóan a tavasszal indítja szolgáltatását, s szokása szerint agresszív hódítást tervez, magyarán olcsóságával igyekszik minél nagyobb szeletet kihasítani a meglévő piaci tortából. Elképzelhető, hogy az ügyfelek ismerkedésképpen vesznek egy Digi-kártyát a meglévő SIM kártyájuk mellé, majd egy tesztidőszak után az egyiket lemondják. Ha minőséget nyújtanak, és kedvezőbb áron, akkor nyerésben lesznek az árérzékeny piacon, s a versenytársak is kénytelenek lesznek hozzájuk igazodni.

A minőség érdekében a Diginek érdemes gyarapítania frekvenciáit, ezt akkor teheti meg, ha a felszabadult sávokat megpályáztatják. Addig pedig inkább az adatszolgáltatásban lehet erősebb, ami mellé például internetalapú telefonszolgáltatást nyújt majd. Hogy hol, mikortól és milyen áron, azt a cég nem árulta el lapunknak, csak annyit közölt, hogy eddigi szolgáltatásaihoz hasonlóan minőségi és kedvező ár-érték arányú mobil hang- és adatszolgáltatásra készül, és ehhez országos és saját hálózat kiépítését választotta. A tavasszal jelzett kétszáz toronyhoz képest mára jelentősen bővült a hálózata, s gőzerővel folyik az építkezés. Területi lefedettségük növelését segíti, hogy a törvényi előírások értelmében a cégeknek meg kell osztaniuk a többiekkel szabad toronykapacitásaikat. Ilyen irányú megkeresés érkezett a Digitől a Magyar Telekomhoz, és a hálózati összeköttetésről is tárgyalnak – ismerte el kérdésükre Szabó János vezérigazgató-helyettes. (Ez egyébként a jelenlegi szereplők között is szükséges ahhoz, hogy hívást lehessen indítani egy másik szolgáltató hálózatába.)

Úgy tudjuk, hasonló kéréssel a Vodafone-t és a Telenort is megkeresték, ez utóbbi cég is üdvözöli a versenyt és a Digit a piacon, és bíznak abban, hogy az ügyfelek, a lakosság profitálhat az új szereplő megjelenéséből. Ennél és a tárgyalások tényénél többet az érintettek nem árultak el, ahogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnál is hírzárlat van, mivel a Digi – üzleti érdekei védelmében – épülő mobilhálózati adatainak zárt kezelését kérte.

Szakértők szerint a Digi kitaposott ösvényre lép, azaz kezdetben vagy akár hosszabb távon is alapvetően a városokban, az autópályák mentén építkezik, vagyis ott, ahol tömegek mozognak. A HWSW információja szerint tavasszal már startolhat is. A meglévő mobilpiaci szereplők sem ülnek ölbe tett kézzel, de a Digi megjelenésére adandó válaszaikról nem akartak nyilatkozni lapunknak. A távközlési piac többi szereplőjét is érinti valamilyen módon a Digi megjelenése. Az Invitel-csoport üzleti ügyfeleket kiszolgáló tagvállalata, az Invitech Solutions valamennyi jelentős, a vezetékes és mobilszolgáltatásban részt vevő társaság (például az Antenna Hungária, a Digi, a Magyar Telekom, az MVM Net, a Telenor, az UPC vagy a Vodafone, továbbá a helyi kábeltelevíziós társaságok jelentős része) számára nyújt különböző mértékű telekommunikációs nagykereskedelmi szolgáltatásokat, országos lefedettségű optikai gerinchálózatának köszönhetően – közölte az Invitel.

Így tehát minden bizonnyal vele is kapcsolatba lép majd a Digi, amelyet Teszári Zoltán Romániában élő magyar üzletember alapított 1994-ben. A Digi Romániában és Magyarországon is kábeltelevíziós szolgáltatásával vált ismertté. Romániában ma már a vezetékes piac legnagyobb szereplője, a mobilpiacon pedig mintegy tízszázalékos részesedésével a negyedik helyre küzdötte fel magát.

Digi árverseny mobilszolgáltató
Kapcsolódó cikkek