Cégvilág

Sorra dőlnek a lélektani határok karácsonyi szezonban

Ismét teret vesztettek a hagyományos boltok a fekete péntek őshazájában: az áruházi eladások összege a RetailNext előzetes adatai szerint öt százalékkal maradt el az egy évvel korábbihoz képest, míg a vásárlások száma 7,9 százalékkal volt kevesebb az Egyesült Államokban.

Az adatelemző cég számai a csütörtöki Hálaadás napi forgalmat is tartalmazzák. A beszámolók azonban ezúttal is a szokásos tumultuózus jeleneteket mutatták, a ShopperTrak becslései szerint mindössze egy százalékkal voltak kevesebben, akik a fizikai valósághoz ragaszkodva a boltokban vadásztak az akciós termékekre. A vásárlások számának és a költések visszaesése viszont arra utal, hogy a kereskedők a nem tudtak még ütősebb kedvezményeket adni és a vásárlók is válogatósabbak lettek.

Az internetes áruházak forgalma viszont mindkét napon két számjegyű növekedést mutatott, s átlagban 18 százalékos volt a plusz 2015-höz képest. A két napon leadott online megrendelések 5,27 milliárd dollárt tettek ki, szemben az 5,05 milliárd dolláros előzetes várakozásokkal. Ebből az Abobe Digital Insights adatai szerint 3,34 milliárd esett péntekre, ez 21,6 százalékos pluszt jelent, amivel először sikerült átlépni a 3 milliárd dolláros álomhatárt. Egy másik lélektani határt is sikerült átlépni: a mobilról feladott rendelések esetében az összeg túllépett az egymilliárd dolláron.

A karácsonyi ajándékvásárlási szezon kezdetének tekintett fekete péntek jelentősége csökken, aminek egyrészt az az oka, hogy a kereskedők már előbbre hozzák a leárazásaikat, másrészt egyre több bolt már csütörtökön is kinyit, öt naposra nyújtva a nyitányt. Amely hét első napján zárul, amikor is a kíber hétfőre tartogatott bombaajánlatokkal szórják meg az internet vásárlóközönségét. A TechCrunch prognózisa szerint nem is marad el a csúcsdöntés, a portál szakértői 3,36 milliárd dolláros költésre számítanak.

Fekete Péntek USA karácsonyi szezon vásárlás
Kapcsolódó cikkek