A magyar kereskedők is egyre sikeresebben turbózzák fel eladásaikat az amerikai eredetű akciós napon. Az Euronics a tavalyi fekete pénteken (Black Friday) bonyolította 27 éves története legnagyobb napi forgalmát, amelyet a múlt heti akciós napon sikerült megdupláznia – mondta lapunknak Fajcsi Róbert, a műszakiáruház-lánc ügyvezető igazgatója. A pontos adatot nem árulta el, de annyit igen, hogy a 10 milliárd forintos árukészlet kitartott. Fajcsi Róbert szerint minden műszaki cikk remekül fogyott, és az előzetes várakozásnak megfelelően kiemelten sok televíziót, mobiltelefont és játékkonzolt adtak el.
A kutatásban részt vevő e-kereskedők szerint ilyenkor az átlagos vásárlási értékek is rendszerint magasabbak, és a slágertermékek mellett minden más termék iránt is megugrik a kereslet. Az akciók meghatározásakor erre tudatosan figyelnek, így a kedvezmények általi profitcsökkenés kezelése a webáruházak 55 százalékának nem jelent nehézséget. Bár a hirdetések a kiemelt – akár 60-70 százalékos vagy még nagyobb – akciókról szólnak az egyes termékkategóriákban, összességében átlagosan 5–15 százalékos kedvezményt adnak a teljes akciós készletet nézve.