Cégvilág

Vinnék az elektromos autókat

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén még keveseknél lesz ez a karácsonyi ajándék

Idén várhatóan már nem sok állami támogatással vásárolt elektromos autót helyeznek üzembe, fordulat a jövő év elején várható – mondta a Világgazdaságnak Gablini Gábor, a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke, hozzátéve: a támogatás októberi bejelentése után egyik pillanatról a másikra megnőtt az érdeklődés, de hamar alábbhagyott, mert sok volt a bizonytalanság. Például nem lehetett tudni, hogy finanszírozással is igénybe vehető-e a támogatás. Ez azóta tisztázódott, és az is kiderült, hogy a támogatás jövőre is életben marad, így elhúzódnak a vásárlások – emelte ki Gablini. Ezen túlmenően a 30–60 napos állami adminisztrációs eljárás miatt is kicsi a valószínűsége annak, hogy az év végéig több tucat új autó kerüljön a vásárlókhoz. (A vevőnek fel kell töltenie vásárlói szándékát egy oldalra, amit aztán a kereskedő és a finanszírozó visszaigazol, ezt követi az állami ügyintézés.)

A BMW kínálatából a tisztán elektromos i3 modell kvalifikálhat a pályázatra, körülbelül húsz ilyen autóval kapcsolatos támogatási kérelem van folyamatban – közölte lapunkkal Salgó András, a BMW Group Magyarország vállalati kommunikációs vezetője –, a várakozásnak megfelelően elsősorban privát ügyfelek részéről.

A Mercedes-Benz jelenleg teljesen elektromos változatban a B 250 e modellt kínálja, 2017 első fél évében elérhető lesz a Smart Electric Drive is, két-, illetve négyszemélyes változatban – tájékoztatta lapunkat a Mercedes-Benz Hungária Kft. A kereslet érezhetően nő, főleg a nagyobb multinacionális cégek részéről – náluk fontos szempont a flotta szén-dioxid-kibocsátásának mérséklése –, de flottakezelő cégek, önkormányzatok, civilszervezetek és magánszemélyek is érdeklődnek az elektromos B osztály iránt. Utóbbiak közül különösen a naponta ingázókat vonzza a racionalizálási lehetőséget ígérő technológia.

Nissan LEAF-et 24 vagy 30 kWh-s akkumulátorral is lehet támogatással venni, csakúgy, mint az e-NV200 furgon- és kombiváltozatát vagy a hétszemélyes e-NV200 Evaliát – tájékoztatott a Nissan régiós képviselete. A márkakereskedők visszajelzései és a honlap látogatottsága is nagy érdeklődést tükröz, bár sokan még csak informálódnak. A támogatás bejelentése előtt főleg céges megkeresések voltak, utána az érdeklődők száma a magánszemélyek részéről is megugrott – tették hozzá a Nissannál.

A Volkswagen személyautó-márkák közül az e-up!, az e-load up! (kishaszonjármű) és az e-Golf modellek tudnak részt venni a pályázatokon – közölte a Porsche Hungaria Kft., hozzátéve, hogy már a lehetőség meghirdetése előtt fokozott várakozást tapasztaltak, utána pedig ugrásszerűen megnőtt az ajánlatkérések száma.

A Renault sem vár már sokáig

A Renault az év végén vagy a jövő év elején lép a magyar piacra elektromos autóival – mondta el lapunknak Kovács Ákos, a Renault Hungária flottaértékesítője. Az európai elektromosautó-eladásokban élen járó francia gyártó sajátos értékesítési konstrukciót választott: a vevők megveszik az autót, az akkumulátorért pedig havi díjat fizetnek. Miután a magyar támogatás az autóvásárláshoz kapcsolódik, a Renault Magyarországon akkumulátorral együtt értékesíti az autókat, ami külön felkészülést igényelt.

A márka nagy dobásra készül a magyar piacon: a Párizsi Autószalonon bemutatott, 400 kilométeres hatótávolságú ZOE modellje is megjelenik a kínálatban.

A márka nagy dobásra készül a magyar piacon: a Párizsi Autószalonon bemutatott, 400 kilométeres hatótávolságú ZOE modellje is megjelenik a kínálatban. A racionalizálás lehetőségét ígérő autók különösen vonzzák azokat, akik naponta ingáznak Fotó: MTI -->

állami támogatás Jármű-kereskedelem Gablini Gábor elektromos autó
Kapcsolódó cikkek