BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az alagútfúró várhat a pénzére

Elképzelhető, hogy a 4-es metró alagútját építő konzorciumnak várnia kell a pénzére, miután a kormányzat után a főváros is kilátásba helyezte a kifizetés leállítását. „A főváros egyelőre nem függesztette fel a 4-es metró kapcsán még felmerülő, mintegy húszmilliárd forint kifizetést, ennek lehetőségeit most vizsgálják a jogászok” – mondta a Világgazdaságnak Tarlós István főpolgármester. Az említett összeget javarészt az alagútépítést végző konzorciumnak kellene kifizetni, amellyel még 2006 januárban kötött szerződést az építkezésért felelős DBR Metro. Az alagútépítő a munkákat ugyan befejezte, de időközben jogvita alakult ki közötte és a főváros között, aminek eredményeként merülhetne fel a város esetleges fizetési kötelezettsége.

Az időközben megszületett OLAF-jelentés azon cégek között tartja számon az alagútfúró konzorciumot, amely két szabálytalanságot is elkövetett. Amíg nincs pont az OLAF-vizsgálat végén, és amíg nem tisztázódik a felelősség, addig az államháztartási törvény szerint Magyarország az adófizetők pénzét nem adhatja oda – mondta Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter. Márpedig ha az előzőek miatt az állam felfüggeszti az összeg kifizetését a fővárosnak, akkor ebben a jogvitában Budapestnek sincs lehetősége az összeg kifizetésére – érvelt a főpolgármester.

A 4-es metró beruházásának finanszírozása három forrásból állt össze: legnagyobbrészt uniós pénzekből, banki kölcsönökből, illetve az önrészből, amelyen a főváros és a központi költségvetés osztozott. Ez utóbbiért a Miniszterelnöki Hivatal a felelős. Most tehát az innen érkező pénz zárolásáról van szó.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.