Az említett kilencszáz kilométeres fejlesztés részeként megépül például a Hatvan-Salgótarján közötti gyorsforgalmi út, az M30 Miskolc és az országhatár közötti szakasza, az M85-ös gyorsforgalmi út Csorna-Sopron között, elkészül az R 67-es gyorsforgalmi út is az M7-es autópálya és Kaposvár között. A tervek szerint valamennyi fővállalkozói szerződést megkötnek 2018 végéig – emelte ki az államtitkár, aki azt is hozzátette, hogy jelenleg az M1 Budapest-Győr és az M7-es Budapest-Balatonvilágos közötti szakaszainak kétszer-három sávra történő bővítését tervezik, illetve pótolják a hiányzó terveket. Az ezekhez szükséges források rendelkezésre állnak, és a tervek megszületése után döntenek a kivitelezésről, annak forrásairól. (Egy tavalyi kormányhatározat szerint egyébként ezekkel a munkálatokkal 2023 márciusáig kell végezni).