Szakértők szerint pénzügyi szempontból a főváros számára megtakarítást eredményez majd a buszok közlekedtetése az M3-as helyett. A metró működtetése ugyanis nagyon drága. A fővárosi közösségi közlekedés évi 140 milliárd forintos költségének körülbelül 40 százalékát a metrók üzemeltetése viszi el. A legtöbbet a 4-es metró üzemeltetésére kell fordítani, állítólag ez duplája az M2-es és az M3-as metrók együttes üzemeltetési költségének. Az M3-as metró leállítása tehát jelentős kiadáscsökkenést jelent majd, miközben a helyére állított autóbuszok üzemeltetése sokkal kevesebbe fog kerülni. Így tehát a szaldó pozitív lehet, de kérdés, hogy az egyes költségelemeket hol – a cégek költségvetésében vagy a felújításra fordítható uniós keretben – számolhatják el. Úgy tudjuk, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt.-nál már készülnek az ezzel kapcsolatos számítások. A megtakarítás pedig nem a közlekedési cégeknél jelentkezik majd, hiszen a BKV a BKK-val kötött közszolgálati szerződés keretében biztosítja a szolgáltatást. Gyakorlatilag hasonló viszony van a BKK és a főváros között: tehát ha a város kevesebb szolgáltatást kér a BKK-tól, ez utóbbi kisebb összeget fizet a BKV-nak, és kevesebb lesz a támogatás is. Így tehát a két közlekedési cégnél nem keletkezik megtakarítás vagy nyereség, legfeljebb a főváros ezzel kapcsolatos költségei csökkennek a felújítás idejére.