BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Megállíthatatlan az online kereskedelem térhódítása

Európában az internetezők egynegyede minden héten vesz valamit az online térben, míg a magyarok körében 18 százalék ez az arány - derült ki a Masterindex európai e-kereskedelmi és fizetési trend kutatásból, amelyet első alkalommal publikált a Mastercard.

A Mastercard kutatása szerint Európán belül az Egyesült Királyság internet-használói választják leggyakrabban az online piacteret. (A jogsértő webshopokról feketelistát készítenek). Itt 8 százalék azok aránya, akik mindennap vásárolnak az interneten, ami nagyságrendileg hasonló a lengyelek (9 százalék), a litvánok (9 százalék) és az olaszok (8 százalék) értékeihez.

[caption id="" align="alignleft" width="600"]A tartós fogyasztási cikkek a legnépszerűbbek Fotó: AFP A tartós fogyasztási cikkek a legnépszerűbbek Fotó: AFP[/caption]A britek ugyanakkor kitűnnek a többi ország közül a heti online vásárlási adatokkal: a felhasználók 41 százaléka hetente legalább egyszer vesz valamit online, őket az írek (32 százalék) és a németek (30 százalék) követik a ranglistán. Ezzel szemben a magyarok (18 százalé), a finnek (17 százalék), az észtek (16 százalék) és a dánok (16 százalék) esetében lényegesen alacsonyabb a hetente vásárlók aránya.

A legkedveltebb termékek nem a mindennapi bevásárláshoz köthetők, sokkal inkább a tartós fogyasztási cikkek közül kerülnek ki. A ruházat és cipő (48 százalék), a különböző jegyek (34 százalék), az elektronikai cikkek (33 százalék) és a könyvek (31 százalék) vásárlása a leggyakoribb, de itt is láthatunk eltéréseket az egyes térségekben: 

A kutatás az újgenerációs fizetési módokkal (e-walletek, banki applikációk, QR kód szkennelés) kapcsolatos hozzáállást is vizsgálta. Miközben Európa-szerte világosan látszik a nyitottság az új technológiák használatára, az érdeklődés nem mindig tükröződik a tényleges használatban.  A spanyolok például nagyon lelkesek az e-walletek iránt, a tényleges használat terén viszont lemaradtak a norvégok (20 százalék), a görögök (20 százalék), és a finnek (19 százalék) mögött.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek