Cégvilág

Megállíthatatlan az online kereskedelem térhódítása

Európában az internetezők egynegyede minden héten vesz valamit az online térben, míg a magyarok körében 18 százalék ez az arány - derült ki a Masterindex európai e-kereskedelmi és fizetési trend kutatásból, amelyet első alkalommal publikált a Mastercard.

A Mastercard kutatása szerint Európán belül az Egyesült Királyság internet-használói választják leggyakrabban az online piacteret. (A jogsértő webshopokról feketelistát készítenek). Itt 8 százalék azok aránya, akik mindennap vásárolnak az interneten, ami nagyságrendileg hasonló a lengyelek (9 százalék), a litvánok (9 százalék) és az olaszok (8 százalék) értékeihez.

[caption id="" align="alignleft" width="600"]A tartós fogyasztási cikkek a legnépszerűbbek Fotó: AFP A tartós fogyasztási cikkek a legnépszerűbbek Fotó: AFP[/caption]A britek ugyanakkor kitűnnek a többi ország közül a heti online vásárlási adatokkal: a felhasználók 41 százaléka hetente legalább egyszer vesz valamit online, őket az írek (32 százalék) és a németek (30 százalék) követik a ranglistán. Ezzel szemben a magyarok (18 százalé), a finnek (17 százalék), az észtek (16 százalék) és a dánok (16 százalék) esetében lényegesen alacsonyabb a hetente vásárlók aránya.

A legkedveltebb termékek nem a mindennapi bevásárláshoz köthetők, sokkal inkább a tartós fogyasztási cikkek közül kerülnek ki. A ruházat és cipő (48 százalék), a különböző jegyek (34 százalék), az elektronikai cikkek (33 százalék) és a könyvek (31 százalék) vásárlása a leggyakoribb, de itt is láthatunk eltéréseket az egyes térségekben: 

A kutatás az újgenerációs fizetési módokkal (e-walletek, banki applikációk, QR kód szkennelés) kapcsolatos hozzáállást is vizsgálta. Miközben Európa-szerte világosan látszik a nyitottság az új technológiák használatára, az érdeklődés nem mindig tükröződik a tényleges használatban.  A spanyolok például nagyon lelkesek az e-walletek iránt, a tényleges használat terén viszont lemaradtak a norvégok (20 százalék), a görögök (20 százalék), és a finnek (19 százalék) mögött.

internetes vásárlás internetező online vásárlás e-kereskedelem kereskedelem
Kapcsolódó cikkek