Cégvilág

Zárt már jobb évet is a győri Audi

Tizedével csökkent tavaly a győri székhelyű Audi Hungaria Zrt. árbevétele.

A 2015-ös 7,906 után 7,136 milliárdos adatot mutatott ki a társaság - hangzott el az Audi-konszern ingolstadti székhelyén tartott szerdai sajtótájékoztatón. A győri üzemben 1 millió 926 ezer 638 motor és 122 ezer 975 jármű készült; ez 4,8, illetve 23,1 százalékos csökkenést jelent. Az alkalmazottak száma a tavalyi év utolsó napján 11 ezer 631 volt, ami 220-szal haladja meg az egy esztendővel korábbit.

Peter Kössler, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke azt emelte ki: a kihívások ellenére is sikerült a társaságnak stabil termelési és pénzügyi számokat elérnie, hangsúlyozva, hogy a jövőben az eddigieknél is nagyobb hangsúlyt fektetnek a digitalizáció, az elektromos meghajtás és a fenntarthatóság témájára.

A konszern nem zárt rossz évet

Másfél százalékkal, 59,317 milliárd euróra növelte árbevételét tavaly az Audi AG, amely 2016-ban 3,6 százalékkal több, 1 millió 867 ezer 750 járművet értékesített, mint egy évvel korábban - jelentették be a társaság szerdai ingolstadti éves sajtótájékoztatóján.

A 3,052 milliárd eurós üzemi eredmény 36,9 százalékkal múlta alul a 2015-ös adatot, a 3,047 milliárdos adózás előtti eredmény 42,3 százalékos, a 2,066 milliárdos adózás utáni eredmény  51,9 százalékos csökkenést jelez. A gyárakból 1 millió 903 ezer 259 autó, 56 ezer 978 motorkerékpár és 1 millió 927 ezer 838 motor került ki; az előbbiek 4,1, illetve 2,6 százalékos bővülést, az utóbbi adat 4,7 százalékos csökkenést jelent. A 88 ezer 453 alkalmazott 4,8 százalékkal haladja meg a 2015 év végi adatot.

A sajtótájékoztatón elhangzott: a müncheni és a stuttgarti államügyészség az Audi több telephelyén vizsgálódott a dízelbotrány ügyében; a társaság mindenben együttműködik a hatóságokkal. Rupert Stadler, a konszern igazgatótanácsának elnöke arról beszélt: a 2016-os év a viharos piaci változások és a dízelügy miatt az egyik legtöbb kihívást tartalmazó esztendő volt a társaság számára.

Utalt arra: a társaság "a legnagyobb elhatározottsággal" dolgozik azon, hogy a jövőben ne történhessen a dízelügyhöz hasonló eset, ennek érdekében a működési struktúrától a folyamatszervezésig "mindent felülvizsgál" az Audi, egyebek mellett külön részleget hoz létre, hogy ellenőrizze, megfelelőek-e az engedélyeztetési eljárások. Megemlítette: a társaság átlagosan 3510 euró nyereségrészesedést fizet a munkatársaknak.

Axel Strotbek, az igazgatóság pénzügyekért és informatikáért felelős tagja arról beszélt, az üzemi eredményt 1,8 milliárd euróval terhelte meg két rendkívüli kiadás, ebből 1,6 milliárddal a dízelügy és mintegy 160 millióval a Takata-légzsákok visszahívása; ezek nélkül a célul meghatározott, 8-10 százalékos tartományban tartották volna a profitrátát.

A kor három fő kihívásaként a digitalizációt, az urbanizációt és a fenntarthatóságot említve Axel Strotbek kijelentette: "az átalakulást saját erőből és nyereségesen hajtjuk végre", hozzátéve, hogy "fegyelmezetten kell bánni a költségekkel és bátran kell beruházni a jövőbe", megemlítve, hogy ehhez 17 milliárd eurónyi nettó likviditás áll az Audi rendelkezésére.

Megemlítette: az árbevételből kutatásra-fejlesztésre fordított hányadot 6 és 6,5 százalék között kívánja tartani a társaság, de ezt az idén várhatóan meghaladhatják, ennek oka a termékpaletta bővítése, új modellek bevezetése, elsősorban a legfelső kategóriában.

Audi motorgyártás autóipar
Kapcsolódó cikkek