Cégvilág

Hengerelőnyhöz jutott a Mercedes

Egy darabig csak álmodozhatnak a potenciális vásárlók a Mercedes-AMG GLC 63-ról, hiszen megmutatják ugyan a New York-i Autószalonon, de szeptemberig kell várni a forgalmazás megindulására.

Azzal lehet vigasztalódni, hogy nem nagyon lesz ellenfele a V8-as biturbóval szerelt modellnek, hiszen a BMW és az Audi is megmarad a hathengeres motoroknál.

[caption id="" align="alignleft" width="600"]Fotó: MW Fotó: MW[/caption]Alaphelyzetben 476 LE/650 Nm a 4,0 literes biturbó teljesítménye, az S-modellben 510 LE/700 Nm áll a vezető rendelkezésére, a váltó pedig mindkét esetben 9 fokozatú automata. Előbbi 4,0, utóbbi 3,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a csúcssebesség mindkét esetben elektronikusan korlátozott: 250 km/óra. Mivel itt bőven van hely a motortérben, nem alkalmaznak száraz karteres olajozást, de egyébként ugyanazzal a motorral van dolgunk, mint amely az AMG GT sportkocsit is mozgatja.

Az AMG által fejlesztett 4Matic összkerékhaj­tás van a fedélzeten, egy elektromechanikus tengelykapcsoló csatolja az első tengelyt az állandóan hajtott hátsó kerekekhez. A vezérlőegységre hatással van az üzemmódválasztó is, Sport, Sport Plus és az S-modellnél alkalmazott Race módban a maximális gyorsulásnak rendelnek alá mindent. Alaphelyzetben a motorvezérlő szabályozza, mikor lesz hangos a kipufogó, ám a Performance kipufogóopció választása esetén van gomb, amellyel a sofőr kapcsolhat a hangerőn. Széria a légrugózás vagy a 19 és 20 colos felnik is, amelyek helyére akár 21 colosak is kérhetők (elöl 265/45, hátul 295/35-ös abroncsokkal). Ezekről és az AMG-jellegzetességnek számító Panamericana hűtőrácsról lehet felismerni az új, nagy teljesítményű szabadidő-autót és szabadidőkupét.

Szokás szerint Edition 1 változattal indul majd a forgalmazás, amely matt fényezést, kontrasztos versenycsíkokat és fényes, fekete Night-csomag kiegészítőket jelent. Az utastérben sárga cérnával varrják a gyémántmintát a fekete nappabőr kárpitba.

Audi V8 Mercedes BMW
Kapcsolódó cikkek