Brutális profitbővülés a Facebooknál
Újabb erős negyedéven van túl a Facebook, amely 8,03 milliárd dollárra, azaz 49 százalékkal növelte bevételeit az egy évvel korábbi időszakhoz képest. Még dinamikusabb, 76 százalékos volt az adózott eredmény növekedése, amely 3,06 milliárd dollárral szerepel a kimutatásban. Mindkét adat messze meghaladja az elemzői várakozásokat. A bevételek fő forrását – immár 85 százalékkal – a mobilhirdetések adják.
A Facebook aktív felhasználóinak száma a december végi 1,86 milliárdról 1,94 milliárdra nőtt március végére, s ha a szokásos négyszázalékos tempót tartja, akkor nyár elejére átlépheti a 2 milliárd főt. A Facebook-vírus 43 millió embert „fertőzött” meg Ázsiában, e térségben nő leggyorsabban a felhasználók száma. A hirdetési szempontból legértékesebb, a közösségi portált napi rendszerességgel fölkereső felhasználók száma 1,23-ról 1,28 milliárd főre bővült három hónap alatt.