Cégvilág

Magyar lehet az új HÉV és a kisföldalatti is

Fellendülhet a Szolnokon és a Dunakeszin működők járműjavító tevékenysége a hazai vasúti járműgyártás felélesztését megcélzó Irinyi terv szerint.

Az elmúlt 20 évet tetszhalottként eltöltött, magyarországi vasúti járműgyártás feltámasztását célozza a tavaly megszületett Irinyi terv, jelentette be Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára a Hungrail konferenciáján. A járművek tervezésének és gyártásának is elsősorban magyarországinak kell lennie, a kivitelezésben nagy szerep jutna a Szolnoki és a Dunakeszin lévő karbantartó és gyártóbázisokra.

Az államtitkár szerint e téren jó irány az IC + kocsik szolnoki megtervezése és gyártása, de hazainak kell majd lennie a Földalatti és HÉV új gördülőállományának is. Utóbbi – ismerve a járműpark állapotát és az azokon bonyolított, hatalmas forgalmat – nagy lélegzetű feladatnak ígérkezik. „A HÉV állapota kapcsán túl nagy szakmai vitát nem kell lefolytatni. Fejleszteni kell az infrastruktúráját és a gördülőállományát is, már készül erről az előterjesztés a kormány számára” – mondta az államtitkár.

Homolya Róbert hangsúlyozta továbbá, hogy értelemszerűen fejleszteni kell a területhez kapacitásait és az vasúti járműgyártáshoz kapcsolódó képzést is. Szükség lesz továbbá egy új vasúti vizsgálati központra.

A konferenciáról további részletek a holnapi Világgazdaságban.

járműgyártás HÉV földalatti
Kapcsolódó cikkek