Cégvilág

Több gombát etetne velünk az agrárkamara

Idén ismét zöldség- és gyümölcs-fogyasztást ösztönző kampányokat szervez a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK); elsőként júniusban a Magyarországon termesztett gombákat, a csiperkét és a laskagombát népszerűsítik – jelentette be a NAK elnöke kedden Budapesten sajtó tájékoztatón.

Győrffy Balázs elmondta: Magyarországon az egy főre eső gombafogyasztás alacsony, 1,0-1,5 kilogramm évente, a magyar fogyasztók friss gombából kizárólag belföldi termesztésű gombát fogyasztanak. Hozzátette: a kiváló minőségű magyar gombák a külpiacokon is keresettek.

A Magyarországon megtermelt gomba jelentős részét, mintegy 60 százalékát exportálják. A tapasztalatok szerint azonban hosszú távon csak azok a termékek lehetnek sikeresek külföldön is, amelyeknél a belföldi fogyasztás is magas. Ezért is fontos a belföldön termesztett gomba fogyasztásának növelése – mondta a NAK elnöke.

A Tesco vásárlói a tizenháromféle hazai gombafajta között hétféle csiperkéből-, kétféle barnából-, háromféle laskából- és egyféle tőkegombából választhatnak, az áruházlánc pedig a közeljövőben a déli tőkegomba bevezetését is tervezi. Továbbra is a fehér csiperke a legnépszerűbb, amelyből 5000 tonnát adott el tavaly a vállalat, míg a barna csiperkéből több mint 800, a laskából pedig közel 700 tonna fogyott. A gombaféléknek – amelyeket jellemzően a húsvéti és a karácsonyi időszakban keresnek a legtöbben – alacsony a szénhidrát-, zsír- és nátriumtartalmuk, ám B-vitaminban és ásványi anyagokban gazdagok. Az áruházlánc célja, hogy felhívja a figyelmet a termékek kedvező egészségügyi hatásaira, és népszerűsítse a magyar gombát, ezért csatlakozott a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara idén első alkalommal megszervezett fogyasztásösztönző promóciós programjához.

 

mezőgazdaság Agrárkamara gombatermesztés
Kapcsolódó cikkek