Vitézy Dávid – aki 2010 és 2014 között a Budapesti Közlekedési Központ vezetője volt, jelenleg a közlekedési múzeum főigazgatója – azt mondta: már 2008-ban lehetett tudni, hogy összeférhetetlenség áll fenn a kivitelezőkkel való összejátszás miatt az Eurometro Kft. esetében, amely a főváros nevében a kivitelezőket irányította, a teljesítéseket leigazolta, valamint a közbeszerzéseket előkészítette.
Lehetett azt tudni, hogy erről Demszky Gábor akkori szabad demokrata főpolgármester, Hagyó Miklós szocialista főpolgármester-helyettes és a BKV akkori vezetése tudott. A visszaélések ismertek voltak, a városvezetés mindent megtett annak érdekében, hogy ezeket „szőnyeg alá söpörje” – jelentette ki. Borbély Lénárd, Csepel polgármestere, a testület elnöke az ülést követően kijelentette: sokkal „durvább” politikai irányítás alatt zajlott a metróberuházás, mint ezt eddig gondolták.