Több baleset is történt az elmúlt időszakban a CAF-villamosok fékrendszere miatt – írja az Inforádió hozzátéve: ennek oka, hogy a budai fonódó és az 1-es villamos vonalán közlekedő járművek fékereje gyenge, a villamosoknak sokkal nagyobb fékutat kell megtenniük, mint egy hagyományos villamosnak.
A rádiónak nyilatkozó járművezetők ezt megerősítették. Elmondásuk szerint, ha egy a villamos elé lépő gyalogos vagy bevágó autós miatt vészfékezésre kényszerülnek, akkor annak ellenére, hogy esetleg elhárult a külső vészhelyzet, nem tudják feloldani a fékhatást. Emiatt az utasok elvesztik egyensúlyukat, eleshetnek és amellett, hogy mentőt kell hívni torlódások is kialakulnak a vonalon.
A cikk végül kitért rá: a balesetek csak abban az esetben válhatnának elkerülhetővé, ha átállítanák a járművek fékrendszerét. Ha vészfékezéskor oldhatna a rendszer és megszűnhetne a folyamatos erőteljes fékhatás azzal az utasbalesetek nagy részét megelőzhetnék.