Cégvilág

Íme a 10 legnépszerűbb úti cél

A tíz legnépszerűbb nagyváros mindegyikében nőtt a nemzetközi szállóvendégek száma 2016-ban. A 2017-es előrejelzés szerint szinte mindenhol további bővülés várható – derült ki a Mastercard felméréséből.

Idén is Bangkok, London és Párizs lett dobogós a világ legnépszerűbb úti céljainak ma közzétett ranglistáján, melyet a Mastercard a külföldi látogatók száma és költései alapján állít össze évről évre, most már közel egy évtizede. Bár Budapest nem került be a Top 10-be a látogatószám alapján, a legnagyobb mértékben bővülő európai célállomások listáján ötödik lett – derült ki a Mastercard felméréséből.

Továbbra is Bangkok a leglátogatottabb nagyváros
Forrás: AFP

A legnépszerűbb tíz nagyváros mindegyikében nőtt a nemzetközi szállóvendégek száma 2016-ban. A 2017-es előrejelzés szerint szinte mindenhol további bővülés várható, egyedül New York-ban számolnak némi visszaeséssel.

Forrás: MasterCard

A reál 2009 óta világszerte 21,8 százalékkal nőtt, míg a nemzetközi szállóvendégek költései ugyanerre az időszakra vetítve 41,1 százalékos növekedést mutatnak. 2009 óta a leglátogatottabb célállomások több mint fele a GDP növekedésével egyező, vagy azt meghaladó bevételnövekedésről számolt be, így komoly gazdasági húzóerőt jelenthetnek az egyes országok számára.

Forrás: MasterCard

A nemzetközi látogatók számának növekedése szintén meghaladta a GDP növekedését, 2009 óta 55,2 százalékkal.

A Top 10 város és a Top 10 legnagyobb mértékben bővülő célállomás közti különbségből továbbra is jól látszik, hogy a jövőben nőhet az ázsiai- és csendes-óceáni térség, valamint a Közel-Kelet jelentősége a legkedveltebb úti célok listáján.

A 20 legnépszerűbb város vendégeinek többsége magáncélból utazik. Jellegzetes kirándulóváros például Kuala Lumpur, ahova az utazók 92,2 százaléka vakációzni megy. Sanghaj viszont kivétel, az ide látogatók majdnem fele (48,4 százalék) üzleti célból érkezik.

De mi a helyzet Budapesttel?

Kuala Lumpurhoz hasonlóan Budapesten is 92,2 százalék a magáncélból érkezők aránya. Összességében a 3,7 milliós látogatószám az összesített lista 39. helyére volt elég, amivel még elmaradunk például Bécshez (6,42 millió látogató) vagy Prágához (6,11 millió) képest, de az 5,8 százalékos növekedéssel a legnagyobb mértékben bővülő célállomások listáján fővárosunk ötödik lett az európai városok között. Az éves növekedési rátánk 8,6 százalék, mellyel megelőztük többek között Moszkvát, Berlint és Amszterdamot is.

Budapesten a nyár vége a legforgalmasabb – a legtöbb vendég júliusban és augusztusban érkezik. Ők a 2016-os évben több mint 1 milliárd amerikai dollárnak megfelelő összeget hagytak itt, melyből legnagyobb arányban étkezésre (34,1 százalék), legkisebb arányban pedig tömegközlekedésre (6,2 százalék) költöttek. A második legnagyobb tétel a vásárlás volt (23 százalék), a különböző szolgáltatásokra pedig 13,2 százalékot, míg a szállásra ennél kicsit többet, 14,8 százalékot fordítottak az ide látogatók.

MasterCard úti cél
Kapcsolódó cikkek