Cégvilág

Januártól lesz kapható a második generációs Leaf

Az elektromos hajtáson kívül nem sok mindent nyújtott az első Nissan Leaf, amelynek a továbbfejlesztett padlólemezére épül a második generáció.

Az elektromos hajtáson kívül nem sok mindent nyújtott az első Nissan Leaf, amelynek a továbbfejlesztett padlólemezére épül a második generáció. Azért változtattak a konstrukción a mérnökök, mert a jövőben az ötajtós mellett lépcsős hátú karosszéria és egy, a Qashqainál kicsit nagyobb méretű szabadidő-autó is készül majd belőle.

Forrás: MW

Visszatérve az ötajtóshoz, a V alakú orr és a bumeráng alakú hátsó lámpák között az eddiginél sokkal mozgalmasabb vonalvezetésű karosszériát látunk. Az autó áramvonalasabb az eddiginél, a Cw-érték 0,28. Pár centit változtak csak a külső méretek, a tengelytávolság 270 centiméter. A szürke vagy fekete színű belteret kék színnel dobják fel, ilyen a díszvarrás és például a motorindító gomb megvilágítása is, és ott vannak még a matt krómdíszek. Az utasoknak jutó tér ugyanakkora, a csomagtér méretét megnövelték.

A ProPilot nevű vezetéstámogató rendszer gombnyomásra aktiválódik a 30–100 kilométer/órás sebességtartományban, ezt követően automatikusan tartja a megfelelő követési távolságot az előttünk haladóhoz képest, beleértve a megállást is. Az első kerekeket hajtó villanymotor teljesítményét 38, nyomatékát 26 százalékkal növelték meg, immár 150 lóerő és 320 Nm áll a vezető rendelkezésére, az akkumulátorcsomag alapesetben is 40 kWh kapacitású – változatlan külső méretek mellett sikerült javítani az energiasűrűséget. A hatótávolság az európainál reálisabb egyesült államokbeli ciklus alapján 241 kilométer, az európai módszer alapján 378 kilométer. A jövő év közepén egyébként egy nagyobb teljesítményű motorral és nagyobb kapacitású akkumulátorral rendelkező Nissan Leaf is választható lesz, Magyarországon januárban indul az értékesítés.

autó LEAF
Kapcsolódó cikkek