Cégvilág

Visszatért az első öt gyártó közé a Xiaomi

Visszatornászta magát a világ öt legnagyobb forgalmú mobilgyártója közé a kínai Xiaomi, amely a második negyedévben a tavalyinál 59 százalékkal több, 21 millió készüléket értékesített az IDC adatai szerint.

Visszatornászta magát a világ öt legnagyobb forgalmú mobilgyártója közé a kínai Xiaomi, amely a második negyedévben a tavalyinál 59 százalékkal több, 21 millió készüléket értékesített az IDC adatai szerint.

A Xiaomi vállalat logója a kelet kínai Jinan városában
Forrás: AFP

A 2010-ben alapított cég négy éve gyárt csak mobilokat, azóta 10 milliárd dollár forgalmú vállalattá nőtte ki magát. A gyors növekedés okozta gyermekbetegségeken túljutott vállalatot tárt karokkal várnák a tőzsdén, egyelőre azonban halogatja ezt a lépést. A legutóbbi, 2014-es tőkebevonás a Xiaomit 45 milliárd dollárra értékelte, ezzel megelőzte a 40 milliárdnál járó Ubert – írja a Financial Times.

Akkor azonban egy kisebb krízis érte a céget: hazai pályáján hazai vetélytársai a saját módszerével gyűrték le. Az internetes értékesítés révén a kereskedelmi költségeket minimalizálni tudó Xiaomi értékesítési modelljét hatékonyabban alkalmazta a szintúgy a semmiből érkező Oppo és Vivo, amelyek lehagyták „példaképüket”. Lei Jun alapító-vezérigazgató elismerte, hogy a Xiaomi túl gyorsan és túl drágán nőtt nagyra, ezért lassabb tempóra váltanak, de üzleti filozófiájukon nem változtatnak. A hatékonyságon viszont igen: a létszámot 10 ezerről 14 ezresre bővítették, a választékot a felsőbb kategóriák felé tolták el, s az eladások ismét felpörögtek, köszönhetően az olyan csúcsmodelleknek, mint a hétfőn bemutatott, 6 hüvelykes képátlójú Xiaomi Mi Mix 2.

Emellett az Oppo és a Vivo példáját követve kisebb vidéki boltokban közvetlenül is árulni kezdték okostelefonjaikat, bővítve ügyfélkörüket. A Xiaomi beszállítóitól is igyekszik függetleníteni magát, a processzorait például maga fejleszti és gyártja. A viselhető készülékek piacán 13,4 százalékos részesedésével mára világelsővé lépett elő a cég, megelőzve az Apple-t és a Fitbitet. Ami a „lassabb tempót” illeti, Lei Jun az idén 15,3 milliárd dolláros bevételt tervez, míg jövőre szeretné elérni a százmilliós eladott darabszámot.

Xiaomi mobilgyártás
Kapcsolódó cikkek