Cégvilág

Digitalizálódik a közszolgáltatás is

Az autógyártástól a söriparig valamennyi ágazat profitálhat az innovatív megoldásokból, de a kormányzati feladatokat is megkönnyíti a digitalizáció a közlekedéstől egészen a honvédelemig – mondta lapunknak Stephan Gatien, az SAP távközlési üzletágának vezérigazgatója.

A súlypontáthelyezések korát éli az SAP, a felhőszolgáltatások előfizetései hamarosan nagyobb súlyt képviselnek majd a cég bevételében, mint a hagyományos szoftverek értékesítése. Ahogy a tavaly 28,5 milliárd forintos árbevételt elérő magyar leányvállalat, úgy a 22 milliárd euró feletti éves forgalmú globális anyacég életében is meghatározó, hogy milyen szerepet tölt be a több más ágazat fejlődésére katalizátorként ható távközlési szektor a negyedik ipari forradalomban.

Forrás: SAP

A digitális átállás kőkemény harc, amelyben a telekommunikációs cégek csak akkor járhatnak az élen, ha az eddiginél jóval több innovatív megoldást alkalmazva lényegesen hatékonyabbá válnak – mondta a Világgazdaságnak a prágai SAP Telco Live konferencia tanulságait összegezve Stephan Gatien, a vállalat távközlési üzletágának vezérigazgatója. Kiemelte: az ügyfélélmény növelésében ma már kulcsfontosságú, hogy a piaci szereplők egységes imázst alakítsanak ki a létező összes kommunikációs csatornán. Ugyanígy alapelvárás az ellátási lánc és a pénzügyi tranzakciók valós idejű nyomon követése is. Úgy látja, a kelet-közép-európai régiót és Magyarországot is eléri az a világméretű trend, miszerint a minden eddiginél gyorsabb adatelemzésből nemcsak a versenyszféra meghatározó szegmensei profitálhatnak, az autógyártástól a bankszektoron át a söriparig, hanem a hagyományosan kormányzati megoldásokra váró közlekedés, egészségügy, oktatás és honvédelem is.

Az SAP-vezető meglátása szerint ahogy a régió távközlési piacán, úgy hazánkban is fokozatosan növekszik a digitális szolgáltatások szerepe. Világviszonylatban az eddigi tapasztalatok alapján az 5G-hálózat közelgő, 2020-as bevezetésekor Japán fog élen járni az innovációban, de Kínáról sem szabad megfeledkezni, hiszen az 1,4 milliárdos piacon rohamléptekben fejlődik a telekommunikáció. Az Egyesült Államokban a hagyományos szolgáltatók átalakulását olyan nagyvállalatok egészítik ki, mint a Verizon, amely a közelmúltban felvásárolta az önmagában is sokat ígérő AOL-t és a Yahoot.

Stephan Gatien szerint a digitalizáció és a robotika korában tizenöt-húsz év múlva már nem az önvezető autók elterjedése lesz a legnagyobb változás, hanem a várakozási idő megszűnése: bármilyen termékre vagy szolgáltatásra lesz szükségük az embereknek, ahhoz lényegében azonnal hozzájuthatnak. Szerinte a természeti katasztrófák pontosan megjósolhatók, ezáltal megelőzhetők, elháríthatók lesznek. Ehhez minden feltétel elérhetővé válik, ám a szűk keresztmetszet a felhasználói tudás lesz. A Müncheni Műszaki Egyetem és az SAP közös felmérése szerint a cégek 90 százaléka stratégiai jelentőségűnek tartja a digitális átállást, de csak a 15 százalékuknál áll rendelkezésre az ehhez szükséges tudás. Gatien szerint e téren a következő években zárulnia kell az ollónak iparágtól és cégmérettől függetlenül.

közszolgáltatás SAP digitalizáció
Kapcsolódó cikkek