Cégvilág

Előkelő helyen a reklámköltés terén hazánk

Bár egy helyet rontott, de a teljes média- és reklámköltés 14 százalékos növekedése és a hazai on­line szegmens töretlen bővülése idén is dobogós helyre repítette Magyarországot a kelet-közép-európai országok reklámpiaci rangsorában.

A tegnap megjelent CANnual Report 2017 című felmérés szerint Kelet-Közép-Európa országaiban egy év alatt 9,9-ről 11 milliárd euróra nőtt az összesített reklámköltés. A televíziós költések régiós átlagban a legnagyobb – 44 százalékos – szeletet hasítják ki a reklámtortából.

A térség tizennégy országának összesített reklámtortájában két év alatt 13 százalékot zsugorodott a nyomtatott sajtó szerepe, így tavaly a költéseknek már csak 12 százalékát szerezték meg a papíralapú újságok. Eközben a reklámbüdzsék 29 százalékát az online és mobil felületeken keresztül költötték el a hirdetők. A közterületi és rádiós szegmensek a teljes reklámpiac csupán 9, illetve 6 százalékát voltak képesek megszerezni.

Az összesített régiós adatokhoz képest Magyarországon még mindig relatíve erősnek mondható a nyomtatott sajtó a maga 17 százalékos piaci részesedésével, emellett jelentősen, 37 százalékra emelkedett az online súlya.

kelet-közép-európa reklámköltés CANnual Report 2017
Kapcsolódó cikkek