Cégvilág

Megújul az összekötő vasúti híd

A Déli összekötő vasúti híd felújíttatására készül a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Hamarosan integrálódhat a ráckevei és a csepeli HÉV pályája a fővárosi sínhálózatba, és több ponton folytatódik a vasút fejlesztése is. Az előkészítésen a GTH Holding dolgozik.

Indulhat egy sor, vasútépítéshez kapcsolódó beruházás előkészítése. A Közbeszerzési Értesítő szerint a GTH Holding Zrt. – egyetlen ajánlattevőként – hét olyan megbízást kapott a nyílt közbeszerzési eljárások eredményeként, amelyek a hazai vasúti infrastruktúra és kapcsolódó létesítményei fejlesztéséről korábban kötött keretmegállapodás 2017. harmadik negyedéves szakaszának részei. A közzététel a „verseny újranyitásának” eredményéről szól.

A GTH Holding nyerte el a megbízásokat
Forrás: MTI

A legnagyobb összegű, nettó 252,5 millió forintos tétel egy hitelesítési eljárás lefolytatása, a többi konkrét projektekre vonatkozik. Ezek közül három közvetlenül a fővárost érinti: a Déli összekötő vasúti híd korszerűsítésének előkészítése (nettó 98 millió forint), a H6-os ráckevei és H7-es csepeli HÉV fővárosi kötött pályás hálózatba illesztésének előkészítése (nettó 19,5 millió forint), valamint a kelenföldi és a ferencvárosi állomások közötti háromvágányú kapcsolat és új elővárosi megállók kialakításának előkészítése (nettó 52 millió forint.). További két teendő a 8-as főútnál a Várpalotát elkerülő B2 és B4 vasúti felüljáró hidak építésének (nettó 94,6 millió forint) tervezése, valamint a Püspökladány és Biharkeresztes közötti szűk keresztmetszet kiváltásának és villamosításának (nettó 35 millió forint) előkészítése. Az utolsó feladat a MÁV Zrt. vonalán a vasúti vontatás energiaellátásának fejlesztése (nettó 38,4 millió forint).

A GTH Holding Zrt. közvetett többségi tulajdonosa Galuska János, aki a 2010-ig a mostani pályázatokat kiíró Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF). beruházási igazgatója volt. Honlapja szerint a GTH kiemelt uniós forrásokból megvalósuló beruházásokhoz nyújt mérnöki szolgáltatásokat. A társaság árbevétele 2015-ben még csak a 100 millió forintot közelítette, tavaly már az egymilliárdot. Ezzel arányosan nőttek a bérköltségei is, ám mivel az anyagjellegű ráfordításai megugrottak (658 millió forintot tettek ki), adózás előtti eredménye 77,2 millió forintról 58,4 millió forintra csökkent.

Javítaná a BKK a csepeli tömegközlekedést

A csepeli városközpont és autóbusz-állomások tervezésére vár ajánlatokat a BKK Zrt. Közbeszerzési pályázatának kiírása szerint a fő cél az, hogy csökkenjen a Szent Imre téren az autóbuszok végállomásoztatásához, illetve tárolásához szükséges helyigény úgy, hogy közben nem torzul a közösségi közlekedési funkció. A tér funkcióváltásának érdekében lehetséges helyszíneket kell keresni az autóbusz-állomásnak, majd kidolgozni a kiválasztott változat kivitelezésre alkalmas tervdokumentációját.

 

GTH Holding felújitás Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. összekötő vasúti híd
Kapcsolódó cikkek